Gå til innhold

Min nye Golf III..

Ranger emnet

Marvil

Anbefalte innlegg

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Inn forbi McDonalds der..? Kjørte der for første gang med bilen igår, dæven jeg var skeptisk på den fartshumpen eller hva det er.. Den kom ganske brått på (kjørte mot McDonalds), men slo vertfall ikke nedi.

Var nettopp hos BilXtra og kjøpte ventilhetter, låseknapper (begge deler i sølv) og ny girkule. Ventilhettene ble bra, ene låseknappen får jeg ikke festa (tror den er for lang), og girkula var god å holde i, selv om skinnposen ikke henger helt oppe, så man ser stanga om den glir ned..

Ble dog ingen Jon Schau-kjøring.. :P

KApp girstanga di.. jeg kappa min 3cm og ble veldig fornøyd.. og da slipper du den teite sprekken mellom kula og posen ;)

Fet bil=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KApp girstanga di.. jeg kappa min 3cm og ble veldig fornøyd.. og da slipper du den teite sprekken mellom kula og posen ;)

Fet bil=)

Hm, ja har faktisk vurdert det. Ser det er en del som gjør det.. Er det bare å skru opp stanga slik at du sitter med den løs i hånda, eller er det mer jobb å få den opp..?

Åssen er det å gjengen den på nytt etter kapping..? Leste om noen som hadde litt problemer med dette (de brukte universalgirkule med slike fester som de fikk nedpå stanga)..

Ellers vet jeg ikke hva jeg skal finne på for tiden, så tar imot forslag med takk.. :) Helst ikke de aller dyreste ideene..

Emblemfri grill står langt oppe, noen som har noen tips til hvilken man bør kjøpe..? Er det penest at hele grillen er lakkert, eller bare den nederste delen som går ut forbi under lyktene..?

Vurderer også badboy-list, men da bør man vel vertfall ha emblemfri grill..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja har faktisk vurdert det. Ser det er en del som gjør det.. Er det bare å skru opp stanga slik at du sitter med den løs i hånda, eller er det mer jobb å få den opp..?

Åssen er det å gjengen den på nytt etter kapping..? Leste om noen som hadde litt problemer med dette (de brukte universalgirkule med slike fester som de fikk nedpå stanga)..

Ellers vet jeg ikke hva jeg skal finne på for tiden, så tar imot forslag med takk.. :) Helst ikke de aller dyreste ideene..

Emblemfri grill står langt oppe, noen som har noen tips til hvilken man bør kjøpe..? Er det penest at hele grillen er lakkert, eller bare den nederste delen som går ut forbi under lyktene..?

Etter min smak så kjøper du emblemfri grill med to riller og lakker hele greie ikke bare den nederste delen, og ja hvis du skal ha badboy-list må du ha emblemfri grill.. dette blir fint hellothere

1994 Golf III GTI 16v :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min smak så kjøper du emblemfri grill med to riller og lakker hele greie ikke bare den nederste delen, og ja hvis du skal ha badboy-list må du ha emblemfri grill.. dette blir fint hellothere

Hm, så man MÅ ha emblemfri grill for å ha badboy-list..? Da må de to tingene kjøpes sammen vertfall.

Syns det er pent med litt kontraster i grillen, men mulig det gjør seg å lakkere alt sølv. Er badboy-list og emblemfri grill noe man kan lakkere selv med spray, eller lønner det seg å få dette gjort skikkelig..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, så man MÅ ha emblemfri grill for å ha badboy-list..? Da må de to tingene kjøpes sammen vertfall.

Syns det er pent med litt kontraster i grillen, men mulig det gjør seg å lakkere alt sølv. Er badboy-list og emblemfri grill noe man kan lakkere selv med spray, eller lønner det seg å få dette gjort skikkelig..?

Hvis du møter opp på golf-treffet neste helg kommer jeg med bad-look list som er lakket med sprayboks, så kan du se resultatet jeg får til...

Håper det går greit og blir bra da...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne!!!

Golf3grill.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet å lest gjennom hele denne tråden. Å blir litt lettet av å se at alle har samme problemene med golfene sine. Har selv kjøpt meg en Golf 3 for ikke så lenge siden, å sliter med at det ene dekket tar opp i listen i store homper, eller med folk baki, men den tar bare nedi på ene siden. Har hørt litt rundt også å fikk vite at golfer er kjente for å være skjeive bak (at det ene dekket stikker lenger ut enn det andre)

Jeg skal se om jeg får lagt ut noen bilder av bilen min, og vil gjerne få noen tips til hva jeg kan gjøre. Har veldig lite peiling på slikt

Foresten veldig stilig bil du har fått deg. sånn vil jeg ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk.. :)

Det er igrunn lite som skal til for å få en begynnelse, det som trengs er bare felger og senk. Så tar man ting derfra, med lakkering av all plastikk, soting, osv.

Uansett, det med dekk er noe herk. Må seriøst få valsa nå. Kjørte med ei vennine pluss søstra mi fra Sogndal til Gjøvik igår, klarte ikke få en fing mellom dekk og hjulbue, så det ble en del subbing. I tillegg er ikke Filefjell akkurat norges peneste vei, så på en av humpene smalt det så jævli, og dekket tok oppi og skjærte av ei flærre på 5cm ellerno. Var heldigvis bare i sporgummien, men uansett. Nå må det valses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Men det kan stemme det med at det ene dekket stikker lenger ut enn det andre, for jeg subber bare på høyre side, uansett om all vekta er på venstre side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og titter hos AutoSpar nå, og trenger kommentarer på hvilken grill jeg bør velge;

http://www.autospar.no/show.asp?page=goxdb000-033-027.html

Noen forslag..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider