Gå til innhold

Min nye Golf III..

Ranger emnet


Marvil

Anbefalte innlegg

Hm, ikke dumt..

Men da bør man vel vertfall strekke noe rør opp med kald luft..

 

Hva gjorde du med luftfilterboksen din forresten..? :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bare å kaste den ut..skrev om det forrige innlegget mitt, så du ser forklaringa på spørsmåla dine der.., jeg flyttet kullfibertanken, og sveiset inn 3" stålrør fra nede i fangeren og opp til filteret for kjøling.. Men det holder å strekke med ventilasjons-rør eller flexifør fra det gamle hullet til luftfilterboksen også..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du ser litt til venstre for sirkel 1, så ser du en ledning som går inn der, som styrer den "ventilåpner"-greia som vipper mellom kald og varm luft.. Den ledningen er ikke mulig å koble av noe sted, den går bare inn bak "innsuget" helt øverst, der du har luftfilteret på bildet ditt..

Det er denne ledningen jeg lurer på, det er eneste som gjør at jeg beholdt nederste del av filterboksen inntil videre..

Noen tips til åssen jeg får av denne..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, den sitter over en slags nippel på luftfilterboksen.

Den er av ganske stiv plast, og rett ved luftfilterboksen går den over i en gummislange med fargefylt tøytrekk mener jeg å huske.. Det er bare å nappe ut denne, eller eventuelt kappe den. Plugg den med en skrue eller lignende. Det er nemlig vakumslangen som styrer spjeldet i luftfilterboksen mener jeg å huske..

 

monterer du filteret helt inne på "innsugboksen" skal jeg love deg du hører forskjell.. Nesten vanskelig å tro at det lille plastrøret skal ha så mye å si, men det har det virkelig ! Min bråkte i allefall mye ;)

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, får kikke litt mer på det.. :)

Om jeg får fjerna filterboksen mår jeg også finne en annen måte å få festa det på, akkurat nå ligger det oppå filterboksen og hviler, tviler det er helt optimalt.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det frister noe jævli, ja.. :)

Ser Martin i VACN har begynt som forhandler for Brock og leverer B1 9*16 med polert kant for 2000kr stk, men kikker litt privat også.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annet spørsmål; Åssen innpress bør man ha på 9*16-felger, og åssen dekkdim for å få pen strekk..? Holder det med ET25, eller må man ned på ET15..?

På Golf 3 burde du nesten ha ET25, da det ikke er så mye skjermbuer på en 3'er som på en 2'er. Dermed unngår du noe av subbinga som det blir i ny og ne.

 

205/40 er genialt med tanke på både strekk, og at det subber mindre. Men dette er ikke lovlig. 215/40 er den smaleste dekkdimensjonen du får godkjent, dette grunnet at det visstnok vrenger fortere av med 205 (etter tester som ble gjort i Tyskland i sin tid). Må også huske på at bredden varierer fra de forskjellige produsentene, så 215 er ikke alltid 215 avhengig av fabrikat.

 

For at du skal få godkjent 9x16 på bilen, så trenger du godkjenningspapirer fra felgprodusenten til din type bil. Der skal det stå bredde, størrelse og innpresset på felgen til bilen din (og muligens dekkbredde). Dette får du sikkert om du sender en mail til Brock (forutsatt at det finnes, selvsagt).

 

Brock B1 er jo fine felger det, men kanskje litt vanlig? Hvorfor ikke Brock B9 eller B12?

 

Brock B9:

 

brockb9.jpg

 

Brock B12:

 

b12.jpg

 

Og helst ikke helchromma sånn som det siste bildet, kun kanten skal være chrome isåfall:)

 

B9 fåes både 2-delte og 3-delte, noe som gjør at de koster nok en del mer enn B12. Men så er det ikke så stor forskjell foruten om at B9 er skrudd heller. Enkle og pene felger IMO, som det ikke går 13 av på dusinet.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene begge de to, men har en forkjærlighet for B1, selv om det blir en del biler som har like felger (dog ikke her i området som jeg har sett)..

 

Vet noen om det finnes godkjenningspapir på Brock (B1 helst) 9*16 ET25 til Golf 3..? Er vel innpresset som ødelegger, såfremt man bruker rett bredde, slik |Massern| nevner over.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper av martin, så kan jeg anbefale ham! gikk unna som et lyn om å få felgene..2 uker max! digg??? ja! :D

jeg ville nok gått for ET25..på mine med ET15 stikker dem helvettes mye ut foran... sikkert 4 -> 4,5cm (hvis ikke mer..) :klovn:

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og zuhr hadde parkeringshustreff idag, skulle bytte noe lyktegreier til EU-kontroll på bilen til zuhr.. :)

 

IMG_3139.jpg

IMG_3141.jpg

IMG_3147.jpg

IMG_3154.jpg

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår