Gå til innhold

uno turbo

Ranger emnet


a-u-d-i_s-4

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Vel siden ingen med kjennskap til denne bilen har stått frem så prøver jeg! :)

 

Klarer vel rundt 200hk på original bunn etter hva jeg vet.

Man feks sette på turbo fra Croma turbo som er T25 og tåler rundt 1,5bar. Derfra kan man også ta slikt som Intercooler og fuelrail med dyser. Greit å også ha en bensintrykks regulator om man skal kjøre litt høyere trykk.

Med dette oppsettet(eventuelt større IC) så kan man vel lande på 180 ærlige hester.

 

Original turbo tåler vel til nøds 1bar og det sies å gi rundt 150hk.

 

I tillegg til det som er nevnt kan man jo grave litt i portene og polere litt her og der og eventuelt sette på en dumpventil for de som liker det!

 

 

Litt gjetninger her men ingen andre som svarte så... :peace:

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En orginal uno turbo turbo (ihi rb5) lader godt over en bar, den kan lade opptil 2bar, men da synker trykket endel etter 3500-4000 omdr. Anbefaler en turbo til ca 250 hk (mitsu 16t feks). Bensintrykksregulator er et must, likså en ny turtrykksmåler. Intercooleren holder til ca 160-170hk. Dumpventilen må byttes ut. Bensinpumpe må byttes over ca 220-230hk, sett 2 serie. Girkasse er bare å gi opp, de holder men fyfaen å slitne de er i synkringer og mye slark, kan fikses men krever endel skrukunnskap, bremser er CRAP, bytt med engang, clutch tåler ikke mye over 180hk bytt til først en forsterka clutch ala omp sin evt få en spesiallagd. Eller aller best sett i croma turbo eller coupe turbo motor med en gang

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå for en Renault 5 gt turbo... der har du masse trim og rare ting...

http://www.k-tecracing.com

de er vel like vanskelige å finne egentlig, men små biler med små motorer og turbo er vel alltid morro...

hvis ikke så har du jo fiesta rs turbo, charade turbo evt en escort rs turbo da.

har kjørt ett par uno`er uten turbo da, å de går jo godt de å da.. men turbo`n er vel endel gøyere...men det blir vel litt skru`ing på den som på de fleste andre 80talls bilene med turbo..

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår