Gå til innhold

Spørsmål angående turbo og ladetrykk

Ranger emnet


Pompiuses

Anbefalte innlegg

Originally posted by marius

Honda har vel tdi og ;) :rolleyes:

 

Er vel solgt færre slike der oppe enn Tuareg på Skøyen. Antall reklamasjoner må du regne i andel av antall solgte vet du, eller så hadde Toyota kommet dårligere ut enn Lada her i landet ;)

 

:D

 

Ehh.. kremt hva med å komme til bake til topic nå :)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

 

Er vel solgt færre slike der oppe enn Tuareg på Skøyen. Antall reklamasjoner må du regne i andel av antall solgte vet du, eller så hadde Toyota kommet dårligere ut enn Lada her i landet ;)

 

haha det er sant ;) Honda var et dårlig eksempel....! Toyota da.... på Ensjø... ellerno ;)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok: Topic!

 

Det er ikke noe problem å fremskaffe turboer som kan lade 1.6 bar hele dagen uten å svette, og merk deg at det er MAKS trykket som er 1.6 bar ved 2250rpm.

Uten gassen i bånn og motstand på motoren lader den sikkert null og niks, så slitasjen er nok ikke så ille.

 

Bedre nå Loppis? ;)

 

Inpostanswer by Mod: jepp, siktet like mye til meg selv :D ....

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er turboen beregnet for 1.6 bar så holder den ved 1.6 bar.

 

Tar man en turbo som er beregnet på å kjøre 0.6 bar, og presser den opp i 1.6 bar vil den jo såklart slites fortere.

 

Og om en bil har byttet turbo før 200k har vel lite med saken å gjøre. Er vedlikehold som avgjør sånt somregel. Overhaling av turbo koster jo ikke akkurat så veldig mye uansett.

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

det kan man godt.

Men det er mange bilfabrikker som sliter mer med feilkonstruksjoner og tilbakekallinger..

 

Gidder ikke å ta agnet med 'elendig', er for godt humør idag. ;)

 

Forskjellen er at produsenter med respekt for seg selv faktisk kaller inn bilene, mens japsene driter i det, evnt tar det på service hvis de føler for det, selvsagt uten å si fra til kunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår