saab9000t Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Hei! De fleste kjenne vel tråden om fete basslåter? Men når man har fått nok bass å innser at et bra frontsett er like viktig, om ikke viktigere enn bra bass, er det man spør seg; hva slags musikk er genial i forhold til testing og innstilling av delefrekvenser, fasevending, osv... Forslag? Og med hvilke låter er det man virkelig hører om frontsettet duger? For ikke å snakke om anlegget i sin helhet! Og til slutt; Er mp3 "bra nok" hvis det er SQ som teller?? Runar Siter Saab 9000 airflow - 80's style - Why drive a car, when you can pilote a SAAB? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Hei!De fleste kjenne vel tråden om fete basslåter? Men når man har fått nok bass å innser at et bra frontsett er like viktig, om ikke viktigere enn bra bass, er det man spør seg; hva slags musikk er genial i forhold til testing og innstilling av delefrekvenser, fasevending, osv... Forslag? Og med hvilke låter er det man virkelig hører om frontsettet duger? For ikke å snakke om anlegget i sin helhet! Og til slutt; Er mp3 "bra nok" hvis det er SQ som teller?? Runar Tror ikke jeg ville brukt MP3 hvis jeg skulle tenke lydkvaliteten nei... HE HE. Men innen "test" musikk med bra innpilling så synes jeg Yello er greit. Dag hadde med seg en cd når vi testet AudioPro Dlue Dimond V.2 på jobben men husker ikke hva den cd heter. Var VELDIG bra innspillt. Ang lydkvalitet på sangene så tror jeg neppe man kan laste ned å forvente seg pen og ren lyd Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandvik bros. Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Yello kom med en plate i 1997 kallt Pocket Universe. Den er meget bra for testing av lydsystemer.. Siter Nissan 200SX RS13 med trivelige mods. www.sandvik-bros.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaPowah Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Shpongle-platene er heller ikke så dumme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Hva med Metallica`s S&M plate? sammarbeide med sandiegos symphoni orchestra ( skriveleif sikkert ) der ahr du jo stort sett alle type instrumenter. men det er jo mixet litt under innspillning. Ellers har jo norah jones et par plater som har en pen dynamik, Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoW1 Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 S&M er et nydelig album ja. Hvis ikke det er så bra å teste med, så har man i allefall noe å høre på :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HOFSOE Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Har hørt at Yello skal være bra musikk å spille inn ting og tang med pga deres gode lydkvaliteter. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Her var det bare dumme svar! Etter det jeg kunne lese så var det musikk det var snakk om og ikke "lyd" trådstarter var ute etter. Jeg kommer derfor med noen få tips til dere uvitende Yello-lyttende bilstereofanatikere: #1 - Cassandra Wilson - En dame med en fantastisk stemme som får nedre mellomtone og øvre midbasser til å blaffre i ren nytelse. Jazz. #2 - Diana Krall - En mektig stemme med enorme kraftreserver som brukes flittig. Jazz. #3 - 1812 Overturen til Tjakovski utgitt på plateselskapet TELARC. Ekstreme digitale kanonskudd som er farlige for de fleste høyttalere og ellers en klar og fin lyd er kjennetegnet til TELARC. Jeg har også en CD med norske artister som spiller en nymotens versjon av Vivaldi`s De fire årstider. Meget bra innspilling!!! Skal finne navn etc på den senere. Håper flere kan komme med konstruktive innspillinger for testing av bilstereo. Lyd er ikke bare "lyd" og det er detaljene som er viktige. Bass, mellomtone og diskant kan de fleste systemer gjengi men det krever gode komponenter for å gjengi et lydbilde som er detaljert og klart. Selv er jeg en stor tilhenger av elektrostater (noe som for de fleste er ukjent) og mener at dette er det eneste som kan gi meg gåsehud dersom det gjøres riktig. Elektrostater i frekvensområdet mellom 250 Hz og 2500 Hz og dynamiske basser under 250 Hz. Smaken er som baken så lyd kan vi diskutere i det uendelige... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Her var det bare dumme svar!Etter det jeg kunne lese så var det musikk det var snakk om og ikke "lyd" trådstarter var ute etter. Jeg kommer derfor med noen få tips til dere uvitende Yello-lyttende bilstereofanatikere: #1 - Cassandra Wilson - En dame med en fantastisk stemme som får nedre mellomtone og øvre midbasser til å blaffre i ren nytelse. Jazz. #2 - Diana Krall - En mektig stemme med enorme kraftreserver som brukes flittig. Jazz. #3 - 1812 Overturen til Tjakovski utgitt på plateselskapet TELARC. Ekstreme digitale kanonskudd som er farlige for de fleste høyttalere og ellers en klar og fin lyd er kjennetegnet til TELARC. Jeg har også en CD med norske artister som spiller en nymotens versjon av Vivaldi`s De fire årstider. Meget bra innspilling!!! Skal finne navn etc på den senere. Håper flere kan komme med konstruktive innspillinger for testing av bilstereo. Lyd er ikke bare "lyd" og det er detaljene som er viktige. Bass, mellomtone og diskant kan de fleste systemer gjengi men det krever gode komponenter for å gjengi et lydbilde som er detaljert og klart. Selv er jeg en stor tilhenger av elektrostater (noe som for de fleste er ukjent) og mener at dette er det eneste som kan gi meg gåsehud dersom det gjøres riktig. Elektrostater i frekvensområdet mellom 250 Hz og 2500 Hz og dynamiske basser under 250 Hz. Smaken er som baken så lyd kan vi diskutere i det uendelige... Dumme svar? Ja ha? Man må jo liksom vite hvordan Diana Krall skal høres ut optimalt også. Tviler på at det er så mange som sitter å har lyttet til Krall eller nymotens Vivaldi. Også Tjakovski? Say What? Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Kjære Morten Pettersen! Etter det jeg kunne lese av trådstarter så var det alt annet enn bass som skulle testes. Å si hvordan Diana Krall låter er ikke lett men det er lett å høre etter på detaljer, dybde og bredde i lydbildet. Hvis dette kan gjøres med Yello så er jeg lei meg for å ha tråkket i salaten. Hvis jeg har rett så kan du gå i skammekroken! Jeg vet at mange her vil være enige med meg på det jeg har skrevet og det er mange som hører på annet enn Yello. Hva er egentlig optimalt? Er det Diana Krall live uten mikrofon? Med mikrofon til kr.100.000,- eller til kr.1.000,-? Jeg er ikke sikker på hva DU anser som optimalt men jeg tror heller ikke at du er i stand til å fortelle meg hva du anser som optimalt når det kommer til bruk av CD / MP3. Ballen er din! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Kjære Morel. Mener du att en nedlastet Diana Krall som er omgjort til mp3 er ett godt utgangs punkt med tanke på lytte perfeksjonisme? Jeg mener heller ikke at Yello er det ultimate lytte test låten. Men det gir folk en pekepinn mener jeg! Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Kjære vene Morten Pettersen! Jeg tar til etterettning at jeg glemte å skrive at det beste materiale for kvalitetslyd er selvfølgelig originale CD`er. MP3 er ikke et alternativ for meg engang når det gjelder kvalitet. Jeg har ennå ikke hørt et komprimert medie som har spillt likt originalen. Det beste er jo fortsatt vinyl! Der er vi kanskje enige? m'm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Kjære vene Morten Pettersen! Jeg tar til etterettning at jeg glemte å skrive at det beste materiale for kvalitetslyd er selvfølgelig origonale CD`er. MP3 er ikke et alternativ for meg engang når det gjelder kvalitet. Jeg har ennå ikke hørt et komprimert medie som har spillt likt originalen. Det beste er jo fortsatt vinyl! Der er vi kanskje enige? m'm Vinyl er flott å jeg håper det blir "inn" igjen Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Det er godt vi er enige! Beklager min forglemmesle! Vinyl i bil bør vel komme neste år tenker jeg. Utfordring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Det er godt vi er enige!Beklager min forglemmesle! Vinyl i bil bør vel komme neste år tenker jeg. Utfordring? Skal komme på rudskogen med farmor sin gammle "sviev i gang grammofon" i baksetet Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg