sortland Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Jeg vurderer å kjøpe en del sol vti 160hk, har sett at flere har trimmet disse til 175hk, hvordan gjøres dette? Chip? Er ikke så veldig fan av kn-filter, effektanlegg og slike ting, men får jeg såpass med hester ut av en chip så er jo det meget interessant..... takknemlig for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axe-Stro Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Jeg vurderer å kjøpe en del sol vti 160hk, har sett at flere har trimmet disse til 175hk, hvordan gjøres dette? Chip? Er ikke så veldig fan av kn-filter, effektanlegg og slike ting, men får jeg såpass med hester ut av en chip så er jo det meget interessant..... takknemlig for svar Du chipper ikke en b16, du remapper den med ny motorstyring... Dette er lite vits hvis du ikke har noen andre "bolt-ons" (innsug/eksos/grenrør, etc). Hvis noen sier de har fått 175hk@flywheel med kun en "chip" i en b16a2 (vti motor) roper jeg: Bullshit! ;) Det skal godt gjøres med bare en "chip". Skal du trimme bilen kan jeg anbefale: (Kun forslag) Begynn med pustingen: AEM CAI (eller bedre, ITB (individual throttle body) konversjon), DC (eller bedre) grenrør (4-1 eller 4-2-1 - smakssak), High flow cat, cat back 2,25 tommer (ca) effekt anlegg (DC eller bedre), Skunk2 Innsugs manifold, Type r/skunk2/jun/spoon/toda/etc etc kammer (stage 2 eller over bør ha noen bedre ventil fjærer/ledere), CTR (eller andre med høyere comp en OEM b16a2) stempler, port/polish toppen og innsuget, feitere plugger/ledninger/jordingskit.... Kan fortsette lenge her... Kom en tur innom http://forum.club-honda.org/ Er en del folk som kan hjelpe der. ;) yodude Siter Axel S. [ ] Civic VTi 93' [ ] Accord Sport 03' [x] 200sx s14 [x] EJ6 VTI hybrid (97' Civic Coupè) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knet Skrevet Juli 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 Du chipper ikke en b16, du remapper den med ny motorstyring... Dette er lite vits hvis du ikke har noen andre "bolt-ons" (innsug/eksos/grenrør, etc). Hvis noen sier de har fått 175hk@flywheel med kun en "chip" i en b16a2 (vti motor) roper jeg: Bullshit! ;) Det skal godt gjøres med bare en "chip". Skal du trimme bilen kan jeg anbefale: (Kun forslag) Begynn med pustingen: AEM CAI (eller bedre, ITB (individual throttle body) konversjon), DC (eller bedre) grenrør (4-1 eller 4-2-1 - smakssak), High flow cat, cat back 2,25 tommer (ca) effekt anlegg (DC eller bedre), Skunk2 Innsugs manifold, Type r/skunk2/jun/spoon/toda/etc etc kammer (stage 2 eller over bør ha noen bedre ventil fjærer/ledere), CTR (eller andre med høyere comp en OEM b16a2) stempler, port/polish toppen og innsuget, feitere plugger/ledninger/jordingskit.... Kan fortsette lenge her... Kom en tur innom http://forum.club-honda.org/ Er en del folk som kan hjelpe der. ;) yodude Isteden for å kjøpe alt det der så sparer du litt til og kjøper en B18C5 motor Eller den noe dyrere K20A motoren. Tror jeg ville ha gått for integra motoren, billig og mye bedre dreimoment enn den lille B16A motoren. Blir fort dyrt å begynne å trimme med slikt stasj, og det er lite hester for alle de pengene. Det blir ikke så holdbart heller, selv om honda er evigvarende, så er nok motor byttet en bedre form for trimming. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 Jeg tror egentlig ikke en person som "ikke er så veldig fan av kn-filter, effektanlegg og slike ting" er istand til å hale iland et større motorbytteprosjekt, og langt mindre sette på individuelle spjeldhus, grenrør og effektanlegg og få kverna remappet (noe som faktisk gir en haug med hester, noe en "chipping" ikke gir). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knet Skrevet Juli 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 Jeg tror egentlig ikke en person som "ikke er så veldig fan av kn-filter, effektanlegg og slike ting" er istand til å hale iland et større motorbytteprosjekt, og langt mindre sette på individuelle spjeldhus, grenrør og effektanlegg og få kverna remappet (noe som faktisk gir en haug med hester, noe en "chipping" ikke gir). Du har nettopp lært meg en ny ting, alltid les innlegget til han du skal hjelpe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.