Gå til innhold

Prosjekt Civic "Hi-Fidelity On Wheels"

Ranger emnet

RiZLa

Anbefalte innlegg

Soundstream blir importert til Norge igjen via http://www.autocustom.no

Jeg tror ærlig talt ikke Soundstream sine forsterkere er preget av mer feil enn mange andre forsterkere.

I mange Db-Drag kretser blir Soundstreamforsterkerene omtalt som nærmest skuddsikre.

Jeg har sjekket litt rundt og det er mye som tyder på at, forrige importør, Musicaltransparency var uheldige med varene som ble tatt inn.

Jeg skal ikke nevne merke, men jeg kan fortelle deg at ett av de absolutt mest anerkjente forsterkermerkene som blir tatt inn til Norge preges av betraktelig mer feil.

Men det får ikke vi her på forumet vite om fordi importøren holder dette for seg selv. (nesten da, jeg vet jo om det)

Mvh

Dag Johansen

Problemet var vel ikke bare at det var feil på de heller, men elendig service fra soundstream sin side, eller noe sånt..?

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 209
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rizla: Heftig! Hvor mye glassfiber har du brukt hittil egentli? :P

Dere som diskuterer soundstream: lag dere en egen tråd hvor dere han diskutere dette så dere slipper å ødelegge Rizla sin tråd!

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet var vel ikke bare at det var feil på de heller, men elendig service fra soundstream sin side, eller noe sånt..?

Nå er denne tråden veldig OT, men for å klargjøre litt:

Grunnen til at vi droppet Soundtream var at vi følte feilraten på produktene var noe vel høy. Dette medførte store kostnader for oss, og siden Epsilon Electronics (eieren av Soundstream, Power Acoustic, Spl USA, Kole og Farenheit) ikke var interessert i å kompensere dette på noe vis, så vi ingen annen utvei enn å la det gå. Det skortet litt på visse andre ting og, men dette er uviktig for dere.

Jeg følte også, rent personlig, at lydkvaliteten på 2005 produktene var et steg ned i nivå, i forhold til 2004. Det må alikevel poengteres at jeg da kan ha vært preget emosjonelt av det jeg følte var dårlig teknisk kvalitet, og at dette således ikke var tilfellet. Man må være klar over at ved kritist lytting er dagsform et ofte glemt element.

Soundstream er rent teoretisk det perfekte agentur for en importør. Stort og meget dekkende sortement fra det billige til det dyre. Produktene har også et meget bra utseende. På denne måten skulle jeg ønske at SS totalt sett var på det nivået vi ønsket. Problemet er at jeg ønsker å gå til sengs hver natt med en god følelse. Det å vite at mine/våre kunder enten det er forhandlere eller sluttbruker, får produkter jeg kan stå inne for 100%, og vite at vi har tilført noe av det bedre på markedet, er utrolig viktig for meg. SS gav meg ikke den gode følelsen.

MT føler dog ikke noe savn etter Soundstream, da vi pr i dag har sterke produkter, og i fremtiden kommer til å fortsette mot vårt mål om å inneha markedets ledende sortement i alle prisklasser (dog ser jeg at et par av importørene på forumet her, som jeg og har hyggelig forhold til, vil kunne by på en god fight , men det er bare en utfordring he he)

Det må videre poengteres at jeg fortsatt har et hyggelig forhold til Soundstream, og er med gjevne mellomrom i kontakt med dem, slik at dem som har kjøpt SS av oss, vil ikke stå uten support ved delebehov etc.

Om noe har ytterligere spørsmål vedrørende dette, send meg en mail på glenn@musicaltransparency.com

Jeg vil som altid gi et ærlig svar, både positivt og negativt.

Dette inlegget er ikke ment som noen negativ propaganda mot SS eller ny importør, jeg føler jeg har en god dialog med Pål hos Auto Custom, og mener selvsagt ikke at han er ute etter å lure noen. Men oss mennesker har ulik oppfattning av ting, og dette kommer frem i denne saken her. Jeg har bare her forsøkt å gi en ærlig fremstilling av hvordan sakens tilstand var/er for vår del.

Nå håper jeg vi kan gå tilbake til å diskutere prosjektet til Lars Ove.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer jo ikke å la vær å svare på dette innlegget av Mr.SQ, da jeg oppfatter dette som svært usaklig og negativ omtale.

Før vi tok over dette agenturet forhørte oss med de forhandlerne som har solgt absolutt mest Soundstream i Norge, dvs Lars Ove og noen flere, de kunne raportere om svært lite feil i forhold til antall produkter som var solgt. Det at det forekommer feil på en serie produkter kan forekomme, selv på ACR og Hertz vil dette skje før eller siden, men det betyr ikke at produktene er dårlige. Og feilen vil garantert være rettet opp til neste forsendelse. Men når du bare bestiller små kvanta 1 gang, så kan man ikke ha et grunnlag for å dømme et produkt nord og ned.

Det med dårlig service høres for meg ukjent ut, vi har selvfølgelig ikke hatt like mye kontakt med SS som Glenn, men vi har kun positive opplevelser med svært god service, oppfølging og support. Men det kan jo igjen ha noe med kvanta det blir handlet inn i.... En liten forhandler vil aldri få den samme oppmerksomheten som en større, desverre er det sånn i denne bransjen også.

Dette er selvfølgelig ikke ment som negativ propaganda rettet til Glenn og MT, men snarere ett svar på det vi oppfatter som feilaktige og usaklige påstander... Vi kan jo trøste oss med at Glenn sover godt om natten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer bildene deres hellothere

Har gått mest i pussing og tilpassing, som dere ser... *krampe i hånda* :)

DSC02354.jpg

Dashen "ovenfra"

DSC02400.jpg

DSC02365.jpg

Dette var en gang en plastbit, nå er den blitt "deksel foran speedometer" ;)

DSC02366.jpg

DSC02422.jpg

Og her havnet den...

DSC02434.jpg

En stk ML1600 har "prøvesitti" litt.. Han koste seg der gitt ;)

DSC02431.jpg

DSC02363.jpg

Innfellinger som skal være på dørene...

DSC02399.jpg

Denne biten skal trekkes i alcantra, og resten i vinyl...

Dette for at trekkingen skal bli mye lettere og det ser også penere ut...

Kommer med bilde når denne er ferdig "innfelt"

DSC02396.jpg

DSC02378.jpg

DSC02374.jpg

Det var alt for i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider