Gå til innhold

montering av fjærer

Ranger emnet

Leo323

Anbefalte innlegg

Sånne fjærklemmer får du kjøpt på biltema, koster ikke store greiene.

Da kan du smuglese i en haynes manual også.. på hvordan du skifter fjører mener jeg.. Er sikkert et par bilder der som det er greit å ha kikka på før du setter igang

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsyneligvis bare at du bør løsne fjærklemmene litt etter litt på hver side :)

Fjærklemmer får du for hundrelappen.

takk skal du ha, ta det i steg med 2cm av gangen altså. fjærklemmer blir kjøpt i morgen på biltema.

offtop: bilen gikk bedre uten alt skrotet heheh tømt hele bilen, tatt ut basser høyyttalere to forsterkere. vinterdekk reservedekk,jekk plast og bakseter rygg og sete. var DEN haugen som lå igjen.

buckle up Dorothy cause Texas is going byebye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme deg, men jeg skifta nylig alle fire fjærer og dempere på min Corolla -91.

Biltemaklemmene vil jeg si var ikke optimale for jobben foran, fordi de ikke hadde nok spennvidde til å klemme fjærene nok sammen. Siden du skal senke bilen så blir det nok enklere å sette på de nye fjærene på de originale demperne siden disse er kortere. Jeg ville sjekket ut et par plasser til, som feks mekonomen når det kommer til fjærklemmer og sammenlignet. Skulle ønske jeg hadde gjort det når jeg satt der og kokkelurte med min bil. Fikk det til da tilslutt, måtte bare trikse litt ;)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider