Gå til innhold

Skifting av instrumentskiver i GT-R

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Hei, har planer om å skifte ut de originale skivene mine, med noen hvite Birba racing-skiver. Begynte å skru litt i dag, men det stoppet seg da jeg kom frem til selve speedometer-huset. Ikke fikk jeg tatt ut selve speedometeret(ledningene bak speedometeret er rett og slett så korte at jeg får ikke speedometeret så langt ut at jeg får nappet de av), samt at jeg ikke ville prøve på å trekke/bøye av plastglasset foran, i fare for å knekke hele glasset.

Må jeg virkelig av med hele dashbordet, for å komme til ledningene bak speedometeret?

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speedometer vaieren er sikkert for kort.... ta å koble den av på girkassen... Så får du dradd den lenger ut :)

 

Hei, er litt blank på dette, men er dette speedometer-vaieren? Etter å ha studert litt 323-manualen, så er det denne vaieren som er mest tilnærmet lik den som er avbildet i manualen.

 

DSC00349.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er litt blank på dette, men er dette speedometer-vaieren? Etter å ha studert litt 323-manualen, så er det denne vaieren som er mest tilnærmet lik den som er avbildet i manualen.

 

DSC00349.jpg

det der er clutch overføringen..... tannløs

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har lagt dette prosjektet på is, frem til jeg får bilen på bukk og kommer frem til speedometer-vaieren.

Skivene ser slik ut:

 

product_image.php?imageid=2041

 

Er skivene tilpasset GT-R slik at du ikke får feilvisning? Hvor kjøpte du de?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skivene tilpasset GT-R slik at du ikke får feilvisning? Hvor kjøpte du de?

 

Hei, skivene er tilpasset GT-R, ja. Avstanden mellom 10 og 20 km/t på disse skivene er den samme som på de originale skivene, så da blir det ikke noe misvisning.

AST Performance selger skivene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, skivene er tilpasset GT-R, ja. Avstanden mellom 10 og 20 km/t på disse skivene er den samme som på de originale skivene, så da blir det ikke noe misvisning.

AST Performance selger skivene.

 

Ok! Hva er prisen på disse?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har lagt dette prosjektet på is, frem til jeg får bilen på bukk og kommer frem til speedometer-vaieren.

Skivene ser slik ut:

 

product_image.php?imageid=2041

 

 

Du behøver ikke ha bilen på bukk for å dele speedometerwiren da... Sitter et dele på den under/bak batteriet. Du kan også stikke opp armen under dasjbordet og komme til bak speedometeret, hvis du ikke bryr deg om litt rare vinkler og sår på armen da. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er slike montert i min gamle gtr:

 

Dash2.jpg

 

 

Instrument.jpg

 

 

Letteste er å dele speedo wirene på midten , den ligger under /attmed batterikassen i motorrummet ca 10mm tykk kabel med en skrukobling på. Da får du den lenger ut. Når det gjelder selve byttingen av desklene så var det ikke bare bare, ødela sekv bensinmåleren , (måtte vente x antall uker på ny), så jeg skar heller ett riss i de nye, i nederste hjøre på skiven, da synes det knappt, turteller og speedo tok jeg av nålen , det gikk fint, virker som om nålene på temp og fuel er festet mye bedre/på en annen måte. Videre så fjernet jeg de gamle skivene, siden ikke nålen demonteres på fuel og temåp skivene, så kjøpte jeg en "varmekniv" på biltema eller claes ohlson for en billig penge , det er en slags loddebolt,men med kniv i enden isteden, så skar jeg bort den gamle skiven. Så var det bare å gji gass! Må seff passe på at ålene kommer på samme plass igjen. Taes original skivene bort må det lages en tapp som stopper tempmåleren i å gå under null, en nål eller lignende. Merket ikke dette selv på min før etter alt var montert igjen.så det ble værende slik. Ser det på minste bilde.

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

 

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår