Zakath Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Eg har i den siste tiden fått gradvise startproblemer, startmotoren går men tannhjulet på startmotoren velger å ikkje slå skikkelig inn på svinghjulet. Har skrudd av startmotoren og testet den og det var tilsynelatende ingen problem før den igjenn var på plass i bilen. Det er ein SR20De motor. Er det noken som har gode råd eller er det å skaffe meg ny startmotor eller kan det vere andre ting som gjør det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnor Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Kan være dårlig jording mellom motor og karroseri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zakath Skrevet Juli 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 det eg ikkje får til å stemme med dårlig jording, er at motoren går som bare det den, ingen problemer so lenge eg får start på den. Men når starteren ikkje vil slå skikkelig inn på svinghjulet, og startmotoren fremdeles går, det skal jo utifrå starteren sin oppbygning ikkje vere mulig siden startmotoren blir startet av innslaget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnor Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Bare klikker det i innslaget ditt når den ikke vil gå eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zakath Skrevet Juli 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Innslaget slår inn, startmotoren starter, det klarer nesten å dra svinghjulet rundt, startmotoren går fortsatt men drar ikkje svinghjulet med seg. Eg kan og sei at det ellers ikkje er noko galt med selve motoren. Bilen går, barre at eg må skyve den igang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnor Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Ja er nok starteren da. Kjøp en på høggern du. er nok rimligste det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan_S Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Har du prøvd å måle batterispenningen mens du prøver å starte? Siter BMW 330xdA Touring MY 02 Primera GT -94 300ZX -88 NA xSAAB 99 -84 Honda Z-50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zakath Skrevet Juli 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 er ikkje noke problem der. batteriet er bare noken måneder gamelt. problemet er at den ikkje får skikkelig innslag. om det er startmotoren eller startkransen er eg ikkje sikker på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Vello Skrevet Juli 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 Var ute å kjørte i går kvell, og da jeg skulle starte igjen, så lot ikke det seg gjøre. Startmotoren slår ikke inn, og jeg velger derfor å kjøpe en ny i neste uke, da jeg ikke får tak i før. Foreldrene mine har en Almera 1,4 som det nettopp ble byttet startmotor på. Denne er kjørt 135 000 km. Min er rullet 105 500 km.. Leser litt i Haynes - boka om demontering og montering av startmotoren, og der står det "Remove the exhaust front pipe"..Er dette virkelig nødvendig? Setter pris på om noen kan fikse en kjapp norsk versjon av demonteringen..Zakath? :) Skjebnen har ikke klart å utsette Primeraen min for noen form for kolisjon, så den kom sikkert på dette med starteren!? :boxing Siter - 1997 Nissan Primera GT - x 1995 Nissan Primera lx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zakath Skrevet Juli 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 Det er bare å skru laus kablane og dei to boltene som holder den fast i girkassen, det er litt vanskelig å komme til boltene men det går fint ann. Det eineste du trenger å fjerne utenom er eit stag som er i veien når du skal ta ut startmotoren(dette må du skru av, ellers får du ikkje ut startmotoren). Det er to ekstra bolter som er lett å komme til. Om du fjerner fremre eksospotte blir det enda litt enklere, men det er unødvendig ekstraarbeid. Det kan vere litt forskjeler siden eg har ein P11 sjøl om eg ikkje trur det. Eg er ikkje heima for øyeblikket men eg kan ta bilder om du ønsker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Vello Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 OKei, takk for svar.. Ta bilder du. Min startmotor ligge bak luftfilteret, på en måte. Syns det var merkelig hvis den er festet til girkassen på p10..Menmen, dette kan kanskje andre med p10 kommentere hvis noen har peiling på det!? Men nå har det seg slik, at i går, og i dag har bilen startet, noe mer tungstartet kanskje..Men ringer Nissan og hører hva de anbefaler. Er nok det beste med en ny, kan bli møkk å stå på et sted hvor jeg ikke kan renne i gang well... Siter - 1997 Nissan Primera GT - x 1995 Nissan Primera lx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Vello Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Stemmer at starteren er festet til girkassen på p10. Siter - 1997 Nissan Primera GT - x 1995 Nissan Primera lx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Vello Skrevet Juli 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 Tja, for å legge inn ett 3. inlegg etter hverandre, (hehe) så kan jeg nevne at jeg har montert ny startmotor, og Primeraen starter som den skal babyhmm? ...Brummbrumm :) Siter - 1997 Nissan Primera GT - x 1995 Nissan Primera lx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg