Gå til innhold

bremsepedalen går i bånn

Ranger emnet


volvo 142

Anbefalte innlegg

hei.. bremsepedalen på min volvo 24o går i bunn.. jeg har skiftet calipere forann og har skifta den bremsesylinderen og har lufta bremsene opp til flere ganger.. og enda kan jeg ikke merke noen forskjell på pedalen.. er det noen som har hatt samme problem?? hva kan dette være??

 

Mvh

 

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. bremsepedalen på min volvo 24o går i bunn.. jeg har skiftet calipere forann og har skifta den bremsesylinderen og har lufta bremsene opp til flere ganger.. og enda kan jeg ikke merke noen forskjell på pedalen.. er det noen som har hatt samme problem?? hva kan dette være??

 

Mvh

 

Marius

 

Enten lekker det et sted eller så er bremsekraftforsterkeren din ødelagt. Jeg tror mest på det siste... Med forbehold om at du har luftet bremsene på riktig måte og i riktig rekkefølge.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten lekker det et sted eller så er bremsekraftforsterkeren din ødelagt. Jeg tror mest på det siste... Med forbehold om at du har luftet bremsene på riktig måte og i riktig rekkefølge.

har fulgt måten å lufte systemet på som det står i volvo boken (haynes)

men hvis bremsekraftforsterkeren er ødelagt ville ikke bare det vært hardt å bremse da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fulgt måten å lufte systemet på som det står i volvo boken (haynes)

men hvis bremsekraftforsterkeren er ødelagt ville ikke bare det vært hardt å bremse da??

 

Jo, det er et godt spørsmål. Helt sikker på at det ikke er lekkasje noe sted? Har selv sett at det kan lekke fra bremsenivåføleren som sitter i bremsefordeleren.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som har lurt folk før deg, er at de har satt høyre kaliper på venstre side og omvendt. Da får man ikke ut lufta. Den ene kretsen ser ut som en U inne i kaliperen, og har en nippel øverst på hver av "vangene" på U'en, om du skjønner. Den andre kretsen er en omvendt U, med nippelen på toppen av buen. (Litt krøkkete, bruk fantasien når du leser!)

Med en sånn konstruksjon skjønner du hvor viktig det er å få rett kaliper på rett side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som har lurt folk før deg, er at de har satt høyre kaliper på venstre side og omvendt. Da får man ikke ut lufta. Den ene kretsen ser ut som en U inne i kaliperen, og har en nippel øverst på hver av "vangene" på U'en, om du skjønner. Den andre kretsen er en omvendt U, med nippelen på toppen av buen. (Litt krøkkete, bruk fantasien når du leser!)

Med en sånn konstruksjon skjønner du hvor viktig det er å få rett kaliper på rett side.

 

Syntes det var meget godt forklart jeg!! Dette kan være årsaken.

Sitter caliperet riktig så er det en luftenippel på toppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår