Gå til innhold

Bilen dør ut..

Ranger emnet

toniii

Anbefalte innlegg

Hei,

Har ett lite problem. Det er ikke ofte det skjer, men irriterende når det skjer. Det som skjer er at jeg kjører helt vanlig så plutselig bare begynner den å dø sakte ut. Den hoster liksom. Jeg bruker bare å pumpe litt på gassen så forsvinner det i 3-4 min, men så begynner det på igjen. Men så en annen dag så skjer ikke det i det hele tatt. Det er sånn av og på.

Noen som vet hva som kan gjør dette? og hvordan jeg evt. fikser dette?

Bilen er en 89 Modell Golf II GL. 1.8 forgasser.

Kjørt litt langt, 225 000.

Takk!

89' - Golf II GL 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

En kamerat av meg har akkurat samme problemet, men dette gjelder en Golf III.

Men dette kommer antakelig av at den blir for varm. Sakte kjøring rundt og rundt i gatene kjøler ikke motoren noe særlig :D Ikke sikkert det dreier seg om det samme, men problemet var iallefall det samme

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

same shit her!... samme motor... det du kaller en "gasser" er vel monopoint systemet (el styrt "gasser")

det som kan være galt er flensen mellom enhenten og innsugsmanifolden

eller det kan være feil tenning på bilen (men hvis det er som hos meg, så skjer dette stortsett bare da det er fuktig og det kommer kondens på tanken)

så vil anta at det kan være noe med falskluft/kondens en plass. kjøp en kanne med startgass og spray på!

Dan

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider