Gå til innhold

Olje til Turbo

Ranger emnet


Muzaki

Anbefalte innlegg

Hvor tar jeg ut oljentrykket til turbo'en på en B230K blokk?

 

Det er ikke borret opp de "orginal" hullene.

 

Er det mulig å få tak i overgang ifra den oljetrykksføleren som er på 230 blokka til den som er på 23 blokka? Eller må jeg lage?

 

Eller finnes det ett lite hulle jeg kan ta trykket fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har du turbo på en b230k motor?

bytta topp og saker? hva du har gjort for og få det til funke, jeg har en b230k motor jeg å, og to snurrboer liggendes med gasser og trykk boks fra b21a motor:p

01: Volvo v70 XC

solgt. 96 Nissan skyline gts-t spec2

solgt. Nissan 200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, har ikke fått det til å funke enda da... skal fikse olje til turbo'en i morgen.

 

Det jeg har, er en B230K blokk med innsug og gasser fra en B23A. Bruker den 531 toppen som står der fra før. Blir vel så jeg tester med lite trykk i begynnelsen, og ser hvordan det går.

 

Jeg hadde bunnpanne fra den forrige motoren, så jeg bruker den til oljereturen, men det er jo mulig å bodde opp det i blokka og.

 

Jeg har i tillegg en oljekjøler, og en 740 intercooler, så noe fres må det vel bli.

 

Tenkte jeg skulle bremse den etterhvert, for å se hvor mye det ble. Tror ikke det blir helt wow, men det må vel bli litt mer enn orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. har oljekjøler og ic liggendes jeg å.. hum, passer innsug og manifold fra b21a overens på b230k?

 

ganske sikker på at de gjør det.. siden jeg vet at b230k passer på b21a så da burde det jo passe andre veien også.. :)

 

Leste dette i bilsportfor lenge siden :)

 

Volvo 240 er som å bygge med LEGO, man finner favoritt delene og monter dem sammen

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, har ikke fått det til å funke enda da... skal fikse olje til turbo'en i morgen.

 

Det jeg har, er en B230K blokk med innsug og gasser fra en B23A. Bruker den 531 toppen som står der fra før. Blir vel så jeg tester med lite trykk i begynnelsen, og ser hvordan det går.

 

Jeg hadde bunnpanne fra den forrige motoren, så jeg bruker den til oljereturen, men det er jo mulig å bodde opp det i blokka og.

 

Jeg har i tillegg en oljekjøler, og en 740 intercooler, så noe fres må det vel bli.

 

Tenkte jeg skulle bremse den etterhvert, for å se hvor mye det ble. Tror ikke det blir helt wow, men det må vel bli litt mer enn orginalt.

 

er vel 631 topp som står på? eller er jeg dum nå?

Tommy aka Vagga

 

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel 631 topp som står på? eller er jeg dum nå?

 

 

Det kan du sjekke, nummeret står på høyre side rett under toppdekslet over eksos manifoilen

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har blitt fortalt er at jeg bare kunne glemme og sette noe turbo på b230k`en min fordi 1. den har høy komp. å 2. den har forbrenningskammre i stempla og ikke i toppen.. og 3. forgasseren(solex cisac) ville ikke takle det.

Dog har jo du Muzaki brukt en 230a gasser her..

gleder meg og se om du får det til og om det blir bra.. for da skal jeg starte samme prosjekt.. :P 230a gasser kan jo ikke være _noe_ problem å få tak i..

kompiss av meg prøvde å turbokonvertere en b230a motor i 740.. men lyktes ikke.. husker ikke helt hva det var som ikke ville funke.. men motorn gikk iallefall ikke slik den skulle.. å mener det var pga forgasseren eller noe slikt..

Tommy aka Vagga

 

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår