Gå til innhold

Olje til Turbo

Ranger emnet


Muzaki

Anbefalte innlegg

Hmmm. Da må jeg nok dobbelsjekke når jeg kommer hjem igjen.

 

Er ganske sikker på at det er en 531 topp som sitter der, men har tatt feil før.

 

Den toppen kan jo være ettermontert og da... Når jeg kjøpte bilen så stod det gule koni og overdrive kasse på den også.... og det er vel ikke orginalt..

 

Vel, uansett så skal det sjekkes i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ok..

"Bruker den 531 toppen som står der fra før." å med det mente du at du bruker den orginale b230k toppen? for i så fall.. så tror jeg du har lest feil.. for det er en 631 topp som er orginal på 230k motoren.. så vitt jeg vet..

 

Jeg hadde en gange en B21A med 531 topp og toppen var ikke byttet av noen av de tidliger eierene, og denne toppen kasta jeg :mad: vist ikke at det var en spesiel topp da :mad: :mad:

 

Volvo levert en stude disse toppene sammen med det originale trimsette til 2,1 og 2,3 motore, så det sikker ikke umulig at de står på originalt kommer alt ann på hva han som kjøpte bilen ny har bestilt når han skulle ha seg Volvo :)

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 531 ser det ut til å stå. det står i alle fall ikke 631 det ser man tydelig

 

 

6 5

 

Sekstallet er buet på toppen det er ikke femtallet

 

 

531.jpg

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e eni i at det ser ut som d står 531.. men som mambo og mogwai si

da må den ha gådd en smule dårli før.. førr du har jo dobbelt sætt me førbrenningskammer da.. :P så syntes d hørtes litt rart ut at nån har satt på den toppen førr å "trimme". i og med at du ikke vil få nåkka serli mer effekt av det. :P

 

 

Jeg hadde en gange en B21A med 531 topp og toppen var ikke byttet av noen av de tidliger eierene, og denne toppen kasta jeg :mad: vist ikke at det var en spesiel topp da :mad: :mad:

 

Volvo levert en stude disse toppene sammen med det originale trimsette til 2,1 og 2,3 motore, så det sikker ikke umulig at de står på originalt kommer alt ann på hva han som kjøpte bilen ny har bestilt når han skulle ha seg Volvo :)

 

 

VolvoMan: det er gått mulig.. men si meg hvorfor volvo da skulle velge å "trimme" b230k`en(som har førbrenningskammre i stempla) ved å sette på en topp som har forbrennings kammer.. ser ikke for meg at det ville bli "trimming".. må huske på at vi snakker b230k her.. spesiell motor.. fikk iallefall jeg erfare idet jeg skulle til huggern å finne meg deler.. og volvo sa selv at det ikke ville gå å sette en annen enn 631topp på denne motoren.. så er fortsatt litt i tvil.. til tross for bildene +++

Tommy aka Vagga

 

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går bilen igjen, etter at jeg fikk byttet nedre hjul på registerreima.

 

Men... har litt problemer med tenningsbank og ettertenning.

 

Synest det er litt rart, ettersom trykket er så lavt. Kan det være at gasseren fortsatt ikke klarer å gi nok bensin?

 

Er det noen spesielle råd jeg kan følge?

 

Noen av dere som skal til Heidal på lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår