Gå til innhold

Motor/girkassebytte i corsa a2

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hvilke motorer går nedi uten altfor store modifikasjoner? (Amerikansk bolt-on...) hehe...

Dvs jeg har en 1.4nz 60hk og kunne tenke meg å bytte til noe kraftigere uten at jeg må ta frem vinkelkappen og frisere for mye... lurer på den gamle skuddsikre 2.0 8v fra vectra bl.a. Trenger jo også kraftigere girkasse.

Bilder, tips og hint om deler mottas med takk

mail: m0rkets_fyrste@yahoo.no

Bilvask er oppskrytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det vel 1.6 på meg tenker jeg... Men går det da med en nyere innsprutmotor og kasse? Hvordan er bremsene på en gsi i forhold til min? Har du noen bilder av jobben på din gsi du har lyst til å dele med deg? Evt hvilken tråd ligger de i?

Bilvask er oppskrytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gammle bildene var litt store gitt..

Skiver bak er fint å ha.

f7f15044.jpg

Her med orginal 1.6 8v motor.

f260a4c1.jpg

Calibra turbo bremser foran.

0a174d26.jpg

Tilpassing for større motor. Du ser den "bulken" som er under fjørtårnet. Der kommer dynamoen.

1a693e0c.jpg

1.8e gr.A motor på tur inn.

32211e6f.jpg

På plass. 186hk, dro 9500 omdr yodude

998292f9.jpg

Så var det klart for c20xe.

80963615.jpg

Riller i skjerm krever arbeid av innerskjerm. Her går luta rett i luftfilteret.

0f8922ce.jpg

Blir jævla trangt mot rammevang og reimhjul...

605a6202.jpg

Ferdig montert.

0064dc86.jpg

Og sånn er vell stort sett bila i dag. (Cabben er ikke helt ferdig ennå)

79514156.jpg

5d37ab25.jpg

6d3da551.jpg

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takk for bilder... Gjorde du mye teknisk oppgradering, typ bremser o.l., før du slapp nedi den 1.8e motoren? Og er det så rett frem som det virker som?

Virker som at du har brukt en del timer på bilene dine. Fargen på caben er nydelig.

Edit: Og hvordan er det med det elektriske? Ser for meg at det ikke er bolt-on...

Bilvask er oppskrytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bilder... Gjorde du mye teknisk oppgradering, typ bremser o.l., før du slapp nedi den 1.8e motoren? Og er det så rett frem som det virker som?

Virker som at du har brukt en del timer på bilene dine. Fargen på caben er nydelig.

Edit: Og hvordan er det med det elektriske? Ser for meg at det ikke er bolt-on...

Er igrunnen en grei ombygging, men du trenger som sagt nye drivaksler og no motor fester.

Har hatt turbobremser foran hele tiden, bygget om til skiver bak lenge før 1.8e motor ble plassert.

Siden min er org GSI ligger stort sett alt av ledninger jeg trenger ferdig.

Har kun bytta over noe i noen kontakter. Fått på power cap, stab stag og ny leppe nå.

269cd4ad.jpg

66e0e747.jpg

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du trenger av motorfester, drivakslinger og lignende kan du handle hos M-tech i nederland. Med disse delene er det bolt-on å sette 2.0 16v i corsa a.

jeg har selv en corsa b med 2.0 16v turbo med deler fra M-Tech, og det er ganske beint fram å få i. Det elektriske dreide seg om lodding av 4-5 ledninger, altså ikke altfor hokkus pokkus. Delene kan også bestilles hos MWI.no her i landet.

Åsmund Hope

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du trenger av motorfester, drivakslinger og lignende kan du handle hos M-tech i nederland. Med disse delene er det bolt-on å sette 2.0 16v i corsa a.

jeg har selv en corsa b med 2.0 16v turbo med deler fra M-Tech, og det er ganske beint fram å få i. Det elektriske dreide seg om lodding av 4-5 ledninger, altså ikke altfor hokkus pokkus. Delene kan også bestilles hos MWI.no her i landet.

Åsmund Hope

Stemmer det ja.

Men det billigste er å lage alle delene du trenger selv, sparer fort 5-7000.- :)

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider