Gå til innhold

Ulyd i Forstilling, Nissan King Cab

Ranger emnet

Stig78

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har vært ute og prøvekjørt en brukt Nissan King Cab, og fortalte meg at når han svinger helt over til både venstre og høyre, så kommer det en høy klakke-lyd. Han har prøvd det klassiske trikset med å "nappe" i dekkene for å sjekke etter slitasje i hjullagrene, men det er ikke noe som helst slakk der.

Ringte Nissan, og de fortalte at de hadde rullet ut en 2005 mod, med samme ulyden, og at dette var normalt, selv om de mente at man kanskje burde ta en forstillingskontroll på bilen.

Noen som har noen formening om dette? Er det noen King Cab eiere her inne som har noen viten om disse ulydene? Kjipt å måtte kjøpe katta i sekken, for vogna er temmelig fet, og han har lyst på den.

Kjører en For Det Meste 99' Subaru Impreza GT med bare to dører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en "ekte" 4wd med litt grove dimensjoner osv.

Når man svinger helt på max blir universal-leddene drivakslene bøyd helt ut mot max av hva de er beregnet på. Da lager de en lyd uten at det nødvendigvis betyr at de er utslitt.

Men dette er hard behandling av de leddene.

Det han uansett bør sjekke er at gummibelgene rundt disse leddene ikke er skadet. Da er det bare et tids-spørsmål før leddene er ødelagte.

Jeg hadde en King Cab for noen år siden og det var den dyreste bilen jeg noengang har hatt.

Servicer og deler var rådyre, så den minste filleting kostet skjorta.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Hot Rod.

Regnet nesten med at det kunne være noe slikt. Det er jo ganske vanlig hos biler uten permanent 4wd, men best å være sikker. Glemte å nevne at bilen bare trakk på bakhjulene, men hvis det ikke er frinav på bilen vil jo fortsatt drivverket snurre rundt.

Skal gi ham en liten advarsel om dyre deler også.

Noen med flere innlegg?

Kjører en For Det Meste 99' Subaru Impreza GT med bare to dører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider