Gå til innhold

Speedometer lys!

Ranger emnet

Hazert

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et lite problem som oppsto i dag, fant det ut først nå når jeg skulle nedover å kjøpe motorbørsen.

Lyset i instrumentplanelet og der man stiller varmen osv fungerer ikke lenger.

Lys i tak, lyset på hovedbryteren for nærlys og fjernlys fungerer. Kjørecomputeren er ikke nullstilt så det kan ikke være sikringa.. for den går jo på alt kupelys.. Noen som har vært borti det før? Må få fikset dette innen kl 6 i morgen kveld. kommer en som skal se på bilen da, vil helst at alt skal fungere før salg :)

Håper på hjelp snarest :)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har et lite problem som oppsto i dag, fant det ut først nå når jeg skulle nedover å kjøpe motorbørsen.

Lyset i instrumentplanelet og der man stiller varmen osv fungerer ikke lenger.

Lys i tak, lyset på hovedbryteren for nærlys og fjernlys fungerer. Kjørecomputeren er ikke nullstilt så det kan ikke være sikringa.. for den går jo på alt kupelys.. Noen som har vært borti det før? Må få fikset dette innen kl 6 i morgen kveld. kommer en som skal se på bilen da, vil helst at alt skal fungere før salg :)

Håper på hjelp snarest :)

Kanskje d kan være så enkelt som at pæra har gått...

Test d ut på varmeregulatorene... R verdt et forsøk...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke være pærene, for det er jo mange pærer :)

Speedometert, turteller, kjørekomputer 1 og 2, og pæra til varmebryteren osv. blir jo 5 pærer som har gått på en gang? umulig ;)

Får ta turen å feilsøke litt snart tenker jeg. Kan være så mye som en liten kortsluttning en plass. får se på det. Han som skulle komme å se på bilen kommer ikke lell pga. jobbing, så jeg har god tid. arr :P

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, har sett litt på det nå men skjønner ikke hva det kan være. det er ikke noe strøm i de kablene som går til de pærene.

Er det et reele for speedometer, turteller, kjørecomputer 1 og 2, midtkonsoll - lysene ? er er for kun jeg nemte opp nå? skal det ikke være automatsikring på speedometerlyset da? Hvor vil jeg da finne reeleet eller det som kan være årsaken?

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo selvfølgelig komme akuratt nå også :(

Måtte nok avvise visningen i dag også, så da får jeg bare beholde den til jeg får fikset dette. Vil ikke selge en bil med noe defekt :( Vil at bilen skal være i tipptopp stand som når jeg hadde den, ikke selge den en problemstilling :P

Men men.

Ny tråd:

http://www.bilforumet.no/topic/73983-elektriske-problemer/?do=findComment&comment=761946

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider