Gå til innhold

Hva er neste prosjekt på min 92mod classic?

Ranger emnet


Carpo

Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sote rutene og ordne en bedre eksos løsning (ser det sitter en jalla endestuss der) Kjøp JT 3" anlegg. Så bør du ta ut intriøret og fjerne skumgummi mattene som ligger under teppe, og helst asfalt mattene som er limt fast i gulvet. Her ruster det noe helt jævelig på 240. De skumgummi mattene blir fuktige og herper gulvet totalt. Fjern alt og legg gulvteppe rett på metallet. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=79974 Her ser du et godt eksempel på hva som kommer til å skje under de mattene om noen år.

 

Ellers er jo bilen drit fin, en av de bedre jeg har sett (min er værre)

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville beholdt den "Original" og heller brukt penger på:

* volvo original spacers

* superflex foringer

* kraftigere stabstag

* omp tårnhus-stag

* gt-stag

* justerbart panhardstag

 

ps folkens: noen folk bruker faktisk tilhengerfestet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på sånn JT 3" annlegg. men hvor begynner det? Fra katalysator og bakover? Eller begynner det lengre frem? Kan jeg da bruke den katalysatoren som jeg har? (Må bytte eksosannlegget framfor katalysator uansett, for det er løst belegg inne i eksosrøret.. :( )

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså den begynner etter manifold'n da? Men kan jeg bruke opp igjen katalysatoren? Hva med det dem har på bcb.no ?

du kan bruke kat'en igjen ja..

biltema selger kat nå, 2.5".

 

godkjent opp til 2.5liter motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det til noen små modifiseringer da får å få 3" annlegget på den kat'en jeg har? (Eller evt den på biltema?)

nei, du skrur det sammen med klemfester.

festes i de orignale bakre gummiopphengene.

 

du må vel sveise på kat'en tror jeg.

men du får med en "trakt" fra 3" til original eksos.

 

ellers, får du også kjøpt grenrør fra jt-superflow.

sjekk http://www.pedersens-racing.no

 

da kan du kjøre 3" hele veien.

vet ikke hvordan lyden blir da :P angivelig skal det gi en del effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Fjern emblemene på bakluka og volvomerket i grillen.

NEI! Keep it as it is!

 

Når det gjelder ekosanlegget rusler du til din volvoforhandler og ber om eksos som hører til FX-motorene. Dette er større en vanlig 240-anlegg ("940-dimensjon). Ser veldig bra ut. Om fyren på volvo sier at dom ikke har det, så be han lete litt til.

 

Fin bil! Ville vel også muligens kjøpt no andre felger en eiker, siden annenhver hvit 240 har dem.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår