Gå til innhold

Fjerning av lakk.

Ranger emnet

pololars

Anbefalte innlegg

Originally posted by pololars

Motor-rommet skal omlakkeres og jeg må fjerne den gamle lakken da den sitter veldig dårlig. Lakken kan fint skrapes av med feks. skrujern. Noen metoder som er enklere ? Går det ann å bruke noen form for lakkfjerner ? Kaustisk Soda ? :D

Har Odd gjort en dårlig jobb:D :D :D

www.teamvolkswagen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duger det, bare litt mer slitsomt å høre på den lille maskina stå å hoppe hele tida.... det er trykket som avgjør hvor fort sanda blåses avgårde, og den klarer sikkert 6-8bar

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forslag her, men ingen etter min smak....

Varmt vann hjelper ikke på lakk. Det løsner fett bedre, men når det gjelder lakk vil varme bare gjøre lakken mykere og mer smidig, og den vil ikke flakke av like lett...

Sandblåsing er effektivt, men det er et he*!"¤¤#¤ å få bort alle sandkorna etterpå. sandblåsing vil jeg kun anbefale om du har mye overflaterust...

bremsevæske vil etse opp lakken(ofte bare delvis) under, slik at det lett blir reaksjoner når du prøver å lakke oppå igjen....

Jeg vil anbefale deg å bruke en høytrykkspyler med høyere trykk, en "vanlig" hobby spyler er ofte ikke nok... dersom du ikke får av alt, kan du bruke noe lakkfjerner på de områdene som ikke løsner, og deretter spyle av etter x-antall virkeminutter. "Grafitti-fjerner" er et stoff du kan kjøpe på de fleste fargehandler, og som funker bra.

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Finepix

Mange forslag her, men ingen etter min smak....

Varmt vann hjelper ikke på lakk. Det løsner fett bedre, men når det gjelder lakk vil varme bare gjøre lakken mykere og mer smidig, og den vil ikke flakke av like lett...

Sandblåsing er effektivt, men det er et he*!"¤¤#¤ å få bort alle sandkorna etterpå. sandblåsing vil jeg kun anbefale om du har mye overflaterust...

bremsevæske vil etse opp lakken(ofte bare delvis) under, slik at det lett blir reaksjoner når du prøver å lakke oppå igjen....

Jeg vil anbefale deg å bruke en høytrykkspyler med høyere trykk, en "vanlig" hobby spyler er ofte ikke nok... dersom du ikke får av alt, kan du bruke noe lakkfjerner på de områdene som ikke løsner, og deretter spyle av etter x-antall virkeminutter. "Grafitti-fjerner" er et stoff du kan kjøpe på de fleste fargehandler, og som funker bra.

Les hva jeg skrev først en gang til du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider