Gå til innhold

Røykutvikling - GT-R

Ranger emnet


Darkstar

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjørte på jobb i sted og når eg skulle parkere bilen så eg at det røykt litt ut eksosen. Merkelig tenkte eg, bilen er varm og været er varmt, skal jo ikke røyke noe særlig da. Ga litt gass på tomgang og slapp den igjen, og da kom det enda mere røyk.

 

Røyken var hvit/grå aktig, så det indikerer vel at topppakningen er gåen??????? Eller er eg helt på tur???????

 

Faen i helvetes møkka greier altså :mad: Devil

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... jeg har hatt det samme to ganger for en mnd siden, så ga det seg.

 

men i mitt tilfelle var bilen slått av. startet den etter 8 timer på jobb, så kom den en PUFF av hvit røyk i det den startet, så var det ingenting, ikke selv med turtall. skjedde med en ukes mellomrom, siden dette har jeg aldri sett noe mer....rare greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... jeg har hatt det samme to ganger for en mnd siden, så ga det seg.

 

men i mitt tilfelle var bilen slått av. startet den etter 8 timer på jobb, så kom den en PUFF av hvit røyk i det den startet, så var det ingenting, ikke selv med turtall. skjedde med en ukes mellomrom, siden dette har jeg aldri sett noe mer....rare greier :)

 

Merkelig.... Var ute å peilet oljen, sjekkte under oljelokket og sjekke vannet. Og alt så ut til å være bra. Lot den gå på tomgang i et minutt eller 2, og kom ingen røyk da.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var eg komt meg hjem fra jobb.

 

Bilen er helt grei fram til den blir varm, da begynner den å ryke så snart du har stått et lite øyblikk på tomgang. Og røyken blir værre hvis man gir gass på tomgang. Merke ikke noe til røyken når du kjører, verken ved gass pådrag eller bremsing på gir.

 

Er det toppakningen eller kan det være en føler et eller annet sted som ligger å kødder seg? Noen som har noe formening om dette?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var eg komt meg hjem fra jobb.

 

Bilen er helt grei fram til den blir varm, da begynner den å ryke så snart du har stått et lite øyblikk på tomgang. Og røyken blir værre hvis man gir gass på tomgang. Merke ikke noe til røyken når du kjører, verken ved gass pådrag eller bremsing på gir.

 

Er det toppakningen eller kan det være en føler et eller annet sted som ligger å kødder seg? Noen som har noe formening om dette?

Kan kansje høres ut som turboen din begynner å bli sliten.

2004 BMW M3 (sommerbil)

1993 Mazda 323 GTR (vinterbil)

2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter)

2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter)

2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt bilen et par dager nå. Og den bruker litt vann, men ikke mye. Ca to-tre streker på peilepinnen på ca 6 mil kjøring.

 

Bilen ryker hvitt (hvit vanndamp røyk som forsvinner ganske fort) først når den er blitt kjørt skikkelig varm og så står på tomgang en liten stund. Ellers merker eg ingenting til røyken.

 

Er ikke olje i kjølevæsken og vann i oljen (nivået på olje har vert stabilt og likt siden før bilen begynte å ryke hvitt), har hatt oppe pluggene og de ser helt ok ut. Noe mer eg bør sjekke?

 

Er det en ørliten begynnelse på en lekkasje i toppakningen eller kan det være noe annet galt? Og hva kan i såfall være grunnen til at toppakningen er gåen? Kjører 0,9 bar trykk og bilen er ikke kjørt noe spesiellt hardt.

 

Håper noe kanskje har et godt forslag?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår