Gå til innhold

dekk dim på golf1

Ranger emnet

golfrider

Anbefalte innlegg

Originalt på Golf er iallfall:

Boltsirkel: 4x100

Innpress: 45

Om felgene har stått på nyere Passat passer de ikke da de har 5x112 boltsirkel. Men eldre Passat (Fra 1980 - 1996) har 4x100.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er innpresset (ET) på felgene du har funnet? De du har på G2'en er 7X15 ET 25, om jeg ikke husker feil (de ser ut som MIM, som alle og enhver kjørte med på BMW E30 tidlig på 90-tallet).

Originalt har Einsergolf (som sagt ovenfor) 5X13 ET 45 med 155-13.

GTI hadde 5,5X13 ET 38 med 175/70-13.

Hva som går og ikke er stort sett begrensa til hva du vil gjøre av modder på skjermene. Du har sett bilen min, og jeg kjører med 8,5`X15 ET 14 med 195/45-15. Dette hadde aldri gått uten negativ camber (-1 eller mer) og bortkappa skjermkanter foran (det er GTI-bredderen som er skjermkanten foran) eller at man sveiser på ny hjulbue lenger ut.

Så lenge du har GTI-breddere er det plass til det meste.

Dine hjulbuer er derimot hele, så du bør begrense deg til valsing. Mitt tips er at du finner deg et felgdesign du liker i 8X14 ET 20 eller 15 og monterer 195/45-14 på. Med valsa hjulbuer får du dette under og det blir seende skikkelig tysk ut. Hva med bredda stålfelger? F.eks. 6X14 originale G2 GTI-felger bredda opp til 8X14?

De felgene du har funnet vil sikkert passe, dersom de har ET>25. Da er 195/45-15 Dunlop et must for å få antydning til strekk.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais!

Felgene er et25..

Har lyst på litt tyskerstuk ja! Burde kanskje gå for 14" i stedet for 15" da 15 blir litt stort for det..Får se det litt ann hva som skjer på felg fronten. I første omgang skal jeg ta for meg karroseriet, men hvis noen har noen ok felger på lur så gi meg et pip..

Ja det er MIM felger på g2`en.

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider