Gå til innhold

Selge bil uten omregisteringsavgift og årsavgift

Ranger emnet

JuIius

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en bil for en stund tilbake, Jeg signerte salgsmeldingen og kjørte bilen hjem til garasjen (Det ble aldri et prosjekt).

Jeg betalte aldri omregistrering. Mitt spørsmål er, kan mitt krav på forfalt omregistreringsavgift overføres til kjøper?

Jeg regner med det er plankekjøring å få årsavgiften på kjøper.

Det er forøvrig skilter på bilen og den er godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har solgt den før du har registrert den om, så må bare den nye eieren betale omreg.avgift

Ja, men hvis ikke han gjør det. Vil da den salgsmeldingen som begge har underskrevet være juridisk bindende for at ny kjøper er ansvarlig?

Jeg er bare interessert i få mitt navn bort fra alle papirer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener altså at forrige eiers navn står som "eier" hos Biltilsynet?

Min bil var det samme, forrige eier hadde aldri registert bilen på seg selv.

Bare du får forrige eier til å skrive på omregisteringslappen så er ting fikset. Ditt navn må være på kjøpskontrakten mellom deg og den nye eieren.

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg regner med at julius har levert salgsmelding, sa han står som eier.

men vis han selger bilen, så behøver ikke han å betale omreg på den.

Da vil kravet gå til ny eier. Og når salgsmeldingen er levert så vil ikke han stå ansvarlig for den bilen. Men vis det er skilter på bilen så heter det seg at man ikke får tatt av forsikringen før ny eier/salgsmelding er registrert på biltilsynet. :bump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener altså at forrige eiers navn står som "eier" hos Biltilsynet?

Min bil var det samme, forrige eier hadde aldri registert bilen på seg selv.

Bare du får forrige eier til å skrive på omregisteringslappen så er ting fikset. Ditt navn må være på kjøpskontrakten mellom deg og den nye eieren.

Helt riktig problemstilling. Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider