TIversen Skrevet Juli 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 Hey hey. Har endelig fått dytta den nye motoren inn i bilen. Alt fungerer tilsynelatende riktig. Utenom at den "hopper" litt når turboen lader (ikke justert tenning osv) Men hovedproblemet ligger i at den bruker ekstremt(!) mye bensin. Er snakk om ca 2-3 liter på PEN kjøring. Altså at turboen ikke lader i det hele tatt. Har en stor mistanke om at det er lambdasonden eller luftmengde måleren. Når jeg napper av luftmengdemåleren mens bilen er i gang så detter turtallet ned. stopper nesten men justerer seg til riktig tomgang igjen (Den går i "nødprogrammet" sitt) Jeg vil også tro at noe ville skje når jeg nappet ut lambdasensorn mens motoren gikk. Men da skjedde det heller lite. Spørsmålet lyder som følgende: Hva kan være galt, stemmer det at det ikke skal skje noe når lambda blir dratt ut eller stemmer det slik jeg forklarer? Mvh Tommy Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 jeg har 960 motor i bilen min nå og lambda er ikke montert pga. jeg har jo ikke eksosrør fra manifoilene til resten. den går fint på tomgang.. n/a, 3.0 24v rekke-6 i volvo 240. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Juli 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 jeg har 960 motor i bilen min nå og lambda er ikke montert pga. jeg har jo ikke eksosrør fra manifoilene til resten. den går fint på tomgang.. n/a, 3.0 24v rekke-6 i volvo 240. Jaja selvfølgelig går den sikkert fint, den går fint uten lmm også men går som en dass. Og bruker sinnsykt mye bensin. Nor min gjør nå. Prøver bare og finne ut hva som kan være feiljustert osv. Lmm virker for meg som om den er iorden. Men det vet jeg jo egentlig ikke. Har ikke så mye peilig på akkuratt det der. Ikke dumt med 960 motor med 200 hk n/a i 240 dda :) Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 jeg bare tenkte på at du sa den hopper.. jeg har ikke sæærlig peil på slike ting, men.. derfor jeg sa min går glatt uten lambda. dog i nødmodus! :P men turbo vil vel gjerne påvirke mer. bilen min er snart ferdig.. venter på time hos svendsen eksos den 13'e, 08:00. sjekk prosjekttråden min, om du vil se. er en del bilder der. (link i signaturen min) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Juli 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 jeg bare tenkte på at du sa den hopper..jeg har ikke sæærlig peil på slike ting, men.. derfor jeg sa min går glatt uten lambda. dog i nødmodus! :P men turbo vil vel gjerne påvirke mer. bilen min er snart ferdig.. venter på time hos svendsen eksos den 13'e, 08:00. sjekk prosjekttråden min, om du vil se. er en del bilder der. (link i signaturen min) Hoppinga tenker jeg kommer av feil tenning, Tyder på fortenning pga hvite tennplugger. Noen som har en brukt lamda jeg kan kjøpe da? Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 Hoppinga tenker jeg kommer av feil tenning, Tyder på fortenning pga hvite tennplugger. Noen som har en brukt lamda jeg kan kjøpe da? Feil tenning?? hvordan er det mulig?? Tenninga er jo selvjusterende på B230-motorer.... sålenge de har innsprut hvertfal :) Lambda: Sjekk Borsch-nummeret på den... og finn en tilsvarende=) Kan hende du kan bruke biltema sin lambda faktisk...! ;) 512,- får det ikke billigere annet sted. Eneste kravet er at du må "lodde" den nye lambda'en på orginal-ledningen...trur det skal være 3 ledninger....2 som ligner mye på hverandre(+ og -), og en som skiller seg ut (signalet). Gl! ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Juli 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 Feil tenning?? hvordan er det mulig?? Tenninga er jo selvjusterende på B230-motorer.... sålenge de har innsprut hvertfal :) Lambda: Sjekk Borsch-nummeret på den... og finn en tilsvarende=) Kan hende du kan bruke biltema sin lambda faktisk...! ;) 512,- får det ikke billigere annet sted. Eneste kravet er at du må "lodde" den nye lambda'en på orginal-ledningen...trur det skal være 3 ledninger....2 som ligner mye på hverandre(+ og -), og en som skiller seg ut (signalet). Gl! ;) Mulig det skal justere seg selv. Men den tenner ihvertfall feil. Fordi pluggende er helt hvite. Noe som tyder på fortenning. Men får fikse denna lambda saken så skal jeg vurdere tenninga igjen. Biler går nok i nødmodus nå. Med tanke på 2.5 l/mil. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saturn Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 bilen min går også i nødmodus tror jeg,men den går på 0,8 ca. å der er det en netics turbo å en BSR chip..så den skulle normalt sett bruke litt mere.940 dette da.jeg har byttet lambdasond,men lampa mi vil ikke slokke likevel.. noen som har peil på syresensor greiene? Siter Saturn @ Volvocars 1995 - 940 Turbo 1986 - 240 Turbo 1984 - 240 <-- spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 bilen min går også i nødmodus tror jeg,men den går på 0,8 ca. å der er det en netics turbo å en BSR chip..så den skulle normalt sett bruke litt mere.940 dette da.jeg har byttet lambdasond,men lampa mi vil ikke slokke likevel.. noen som har peil på syresensor greiene? dvs, du bruker 0,8 på mila!? Ingenting er jo bedre enn lavt bensinforbruk :) MEn, siden lampa ikke slukker... kanskje det er kontaktfeil? Dvs, irring på pluggen til lamba, ol :) Prøv med Elektronikk-rense-spray! sørpe inn hele dritten, og la dette virke seg ferdig! :) Og prøv igjen.... er vel det billigste jeg kan komme på. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saturn Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 var nok ikke kontakt feil..fant ut hva det var..hehe,nesten litt for dumt.eneste som måtte til var å resette hjernen! :) da slukket den med en gang slik som før. japp,går på 0,8 på blandet kjøring.men vis jeg tråkker på litt så bruker den selvfølgelig mere.men er overasket over hvor snill den er. Siter Saturn @ Volvocars 1995 - 940 Turbo 1986 - 240 Turbo 1984 - 240 <-- spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 var nok ikke kontakt feil..fant ut hva det var..hehe,nesten litt for dumt.eneste som måtte til var å resette hjernen! :)da slukket den med en gang slik som før. japp,går på 0,8 på blandet kjøring.men vis jeg tråkker på litt så bruker den selvfølgelig mere.men er overasket over hvor snill den er. det er jo Driiit bra!! Hva slags motor og innsprut har du? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Juli 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 det er jo Driiit bra!! Hva slags motor og innsprut har du? Hvis bilen i avtaren hans er den han kjører så regner jeg med det er en B230FT fra 740 :) Men men. Og har fått sjekka tenninga mi. Den er helt korrekt så det er noe annet som ikke stemmer. Desverre. Må vel få den inn og sjekka litt. Var noen som mente det kanskje var for mye motstand i katalysatoren siden den har sitter på en diesel bil. Men ikke vet jeg. Får se til uka. Prosjektet nå er og få speedometer til og fungere. Noe som krever litt har jeg funnet ut.. Time Will show som han blodstrupmoen så fint sier. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saturn Skrevet Juli 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2005 det er bilen som jeg har i avataren ja. 95 model 940 turbo,turbonetics trim 60 ,BSR chip,3",m90 kasse å XS dump.kjører den på 1 kilos ladetrykk.er en B230FK,men forskjellen på FT å FK er jo ladetrykket.er skiftet topppakning på FK`n min.den satt der da bilen rullet ut av fabrikken i 95 :) Siter Saturn @ Volvocars 1995 - 940 Turbo 1986 - 240 Turbo 1984 - 240 <-- spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240problem Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 hvordan reseta du hjernen din?? Siter 1990 Volvo 240 Gl b230f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Dårlige tennpluggledninger, fordelerlokk, rotor... Kan også være LMM Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.