Gå til innhold

Dynamo støy

Ranger emnet

desless

Anbefalte innlegg

Har et legendarisk dynamo støy på anlegget i bilen. Først var minusen koblet i sete festet bak i bagasjerommet på Golfen. Det måtte jeg fjerne fikk jeg beskjed om. Så jeg borret et hull nedenfor med reservehjul hullet.

Men er jo fortsatt like mye støy, skulle vell være rett i chassiset det?

Noen som har noen ideer? Eller hva jeg må gjøre for å få dynamo støyen vekk?

Vist dere har Golf, si meg hvor dere har festet minussen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den ene dioden i dynamoen din er gåen, så får du masse støy. Hvis det ikke er noe støyfilter innebygd i forsterkeren din vil du også få mye støy. Den enkleste løsningen er å montere en kondensator. Jeg regnen med du har sjekka at batteriet er skikkelig gjorda? Prøv med en ny kabel.

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekket noe dynamo, er heller lite bil kyndig person :) Men den følger i hvert fall turtallet... så kan vell kanskje fikses noe der. Er nok støyfilter i forsterkeren, så kan ikke være den.

Hvor får jeg tak i en kondensator? Og hva koster den?

Batteriet er skikkelig jordet. Kabelen er ny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by desless

Strøm kabelen min ligger på passasjer siden, mens signalkablene går på fører siden ja... det kan være andre kabler der som lager problemer da.

Men du mener jeg skal skifte side?

Legg stømkabelen til forsterkeren på førersiden så den ligger sammen med kabel til baklys etc.

Legg signalkabel på passasjersiden, de kablene som ligger der fra før av er bare orginale høytallerkabler.

Hvis signalkabelen ligger sammen med andre strømførende kabler så kan det bli slik støy som du har. Jeg hadde det samme problemet som deg og det fiksa jeg med og flytte signalkabelen.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjapt gjort å sjekke hvor støyen kommer fra:

Skru av anlegget , dra av phono kablene på forst. - forsvant ikke problemet er det forst. som er problemet.

Plugg så i kablene i der - og dra de utav spilleren , forsvant ikke problemet da er det kabelen som er problemet.

Litt vesentlig å skru på anlegget hver gang en skal prøva da :)

men dra ikke ut pluggene mens anlegget er på .

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg faktisk dratt kablene på nytt, strømmen på fører siden og signal kablene på passasjer siden. Og fortsatt har jeg støy.

Så nå er jeg ganske rådløs. Må jo være signal kablene som lager støy, siden når jeg drar de ut, er støyen vekke. Men nå ligger jo de helt alene på ene siden av bilen...???

Hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på mange forsterkere er tilkoblingen til signalkabelen og spenningstilkoblingene på samme side,du må da passe på at signalkabelen og strømkabelen ikke krysser hverandre ved tilkoblingene.De skall være så langt i fra hverandre som overhode mulig.

itj sant

Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider