Gå til innhold

Dynamo støy

Ranger emnet

desless

Anbefalte innlegg

Forsterkeren er skrudd fast i en tre plate i bagasjerommet, unde hattehyllen. Signal kablene går som sagt nå på passasjer siden, og rett i forsterkeren, på den ene siden. Altså, de er alene på den siden. På fører siden har jeg remote og strøm kabelen. Uten å krysse noen ledninger. Jord går rett i karosseriet under.

Vet ikke hva som er gale. Tror ikke det hjelper noe med alu folie nå altså. Kan være spilleren ja... Eller at den er dårlig jordet.

Kommer også en slags rumling når jeg skifter spor på cd fks.

Men synes faktisk det ble verre nå. Vet ikke, og aner lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by desless

Du mener jeg skal dra ut signal kablene i spilleren framme. Og vist støyen forsvinner! Så er det spilleren?

Forstod ikke helt det du mente med jordingen, kan du forklare det litt bedre?

Takk :)

Det han mener er dra ut signal kabelen fra spilleren og prøv om støyen forsvinner, vis den gjør det så er det kansje jorings kabelen inne i spilleren som er feilen (pioner hadde litt problemer med det før)

vis støyen ikke forsvinner så dra ut kabelen fra forsterkeren forsvinner den ikke da er det forsterkeren, vis den forsvinner er det bare og prøve og bytte til en bedre signalkabel eller skjerme den du har..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har cdspilleren din en ekstra utgang til jording? om den har det, kjør den rett i jord så skal susinga + skurringa v/ sporskifte forsvinne.. har den derimot IKKE det er det mest sannsynlig noe gørra jording inne i cdspilleren siden du hører når du bytter spor.

ta den med på et serviceverksted og be dem sjekke jordinga på den!

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gjør som jeg har nevnt snart 10 ganger her inne..

Legg opp en tynn ledning imellom jordings pkt til forsterkeren, og spilleren, og gjerne helt frem til batteriet...

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke støy når jeg har signal kablene ute av forsterkeren. Har ikke testet ute av spilleren. Men tror kanskje det er selve spilleren som suger sinnsykt. En gammel Panasonic spiller.

Signal kablene er helt alene på ene siden nå, skal være minimalt med støy der. Men kan være en ødelagt kabel.

Men skal på en bilradio spesialist butikk på mandag. De skulle teste spilleren min da. Får se hva utfallet blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by desless

Det er ikke støy når jeg har signal kablene ute av forsterkeren. Har ikke testet ute av spilleren. Men tror kanskje det er selve spilleren som suger sinnsykt. En gammel Panasonic spiller.

Signal kablene er helt alene på ene siden nå, skal være minimalt med støy der. Men kan være en ødelagt kabel.

Men skal på en bilradio spesialist butikk på mandag. De skulle teste spilleren min da. Får se hva utfallet blir.

JA tipper det er spilleren som er litt def da..

Man kan kvitte seg med litt støy med å jorde signalkabelen..

Da kobler du en leding til gods og til på ringen på fonokabelen..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 years later...

ok ser dette er en mega gammel tråd! men uansett jeg har testet med phonokabel ut av både spiller og forsterker! støyer fortsatt! støyet kom forsovidt da jeg byttet forsterker. men er forsterkeren da defekt eller bare forstyrrer den phonokabel eller noe?

Audi A4 95 1,8

x Honda Civic 93 1,5 Vtec

x Ford Orion 87 1,6

x Mitsubishi Eclipse 97

x VW Passat 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider