Gå til innhold

klima-feil på 318i

Ranger emnet

diskey

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg er har en -96 mod. 318i sedan med digital 2 delt air condition. Nå blåser det ikke kaldt i det hele tatt lenger. Hva er feil, og hva koster det og fikse? Syns vifte-anlegget ikke blåser like mye som før også...

Du er ikke tom for gass vel..? kanskje en sensor som har tatt kvelden..?

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

-82 Fiat 127 Sport - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk en air-condition spesialist til å teste klima anlegget i bilen og alt var vist som det skulle, han mente det var "varmtvanns-ventilen" som måtte byttes. Ventilen var vistnok deffekt slik at anlegget blåste masse varm-luft når den skulle blåse kaldluft. Viste seg at når anlegget skulle prøve å holde 16c så blåste det ut luft med 36c heh. er det noen som vet hvor denne ventilen sitter og om den er vanskelig å skifte ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Heisann,

Jeg er har en -96 mod. 318i sedan med digital 2 delt air condition. Nå blåser det ikke kaldt i det hele tatt lenger. Hva er feil, og hva koster det og fikse? Syns vifte-anlegget ikke blåser like mye som før også...

Jeg hadde og det problemet der med min aircondition. d kom ikke noe kaldt luft lenger... Jeg fikk noen på et bilverksted til å fylle på A/C gass og D kosta meg 1500kr for å fylle d opp igjen. Etter d, så funket alt som d skulle bortsett fra at vifta mi blåste og litt dårlig. Da ble jeg anbefalt å bytte Pollenfilteret og da ble d orntlig futt på vifta mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider