Gå til innhold

Db bil?

Ranger emnet


morten pettesen

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tenkte jeg skulle komme i gang med en Db bil. Men jeg har ikke gjort dette før så vil noen komme med noenn tips å forholdsregler om hva man bør

kjøpe dedikert bil :D

 

/ikke bør gjøre.

bygge lukket kasse og ha for lite batteri og gå tom for effekt...hm...for liten strømkabel...hm...for liten høyttaler kabel...hm...

 

mye man ikke skal gjøre og minst like mye man må gjøre...

 

men hvilken bil er det snakk om og hvilken klasse da spl biler stilles i flere klasser ;)

 

mvh, stig

1986 bmw 318i

1987 Ford Escort xr3i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo svært få i Norge som spiller særlig høyt iforhold til i resten av Europa.... Hva er egentlig grunnen til det? Litt rart når dB i Street A klassen skiller nesten 10dB i Norge og Danmark. Dette må vi jo få gjort noe med:D

 

Det finnes hverfall stats som støtter min påstand på dBdrag.dk

 

Jeg har ikke peil på dB drag i det hele tatt, men skal hvertfall forsøke med min nyinnkjøpte Panda:D Så lærer jeg sikkert noe etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo svært få i Norge som spiller særlig høyt iforhold til i resten av Europa.... Hva er egentlig grunnen til det? Litt rart når dB i Street A klassen skiller nesten 10dB i Norge og Danmark. Dette må vi jo få gjort noe med:D

 

Det finnes hverfall stats som støtter min påstand på dBdrag.dk

 

Jeg har ikke peil på dB drag i det hele tatt, men skal hvertfall forsøke med min nyinnkjøpte Panda:D Så lærer jeg sikkert noe etterhvert.

Man må være litt intr. og dedikert tror jeg, slik at man faktisk prøver å nå litt høyere hele tiden, i Norge ligger vi rimelig flat på det, se Street A i år og i fjor, ca like høyt.

 

De er nok litt mer dedikerte i Danmark, satser hardere, i Norge er det jo nesten sånn at folk driter det fullt, spiller ett par ganger, og "greit nok" lissom. Justeringer er det vel ett fåtall som gidder å stresse så voldsomt med. Men det hjelper seg nok fremover.

 

Jeg regner selv med å krabbe oppover mot 148 grensa i år hvertfall, så får vi se til neste år også, men i Norge er det ganske dyrt for folk flest å spille høyt.

Få sponser, så noen burde etterhvert ta seg tid til å bygge opp egne team, ellers kan man falle fort fra.

 

Det finnes flere merker som spiller høyt, hva man vil benytte seg av er jo litt opp til hver enkelt, det å se på hvem som spiller høyest synes jeg kan være litt misvisende, da det ofte er folk som er sponset..

 

De merkene jeg tror vil gjøre det bra i Norge i år er:

Pioneer

Rockford Fosgate

Soundstream

Earthquake? (Om han får en dB-bil på veien snart :) )

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ligger da ikke så langt unna norges rekorden med lukka kasse :) en del strøm til og en amp til så er mye gjort.

 

Du kan jo titte på tråden min. den heter Mitt bilstereo prosjekt. Jeg bygde akkurat en "db bil" der på 5 dager, som nå skal optimaliseres framover til å spille enda bedre.

 

mine tips er:

 

gå innpå http://www.dbdragracing.no og last ned reglene. du kan godt laste ned den quick sheeten og begynne med å se på den. Så tenker du ut hvilken klasse du vil stille i. Dette kommer jo litt an på hvor mye du har tenkt til å legge i det og hvor langt du vil gå. jeg ville nok ha prøvd i de mindre klassene først. Du ser jo fort ut ifra reglene hva du har lov til å gjøre og hva du ikke har lov til å gjøre. Så er der bare å finne fram til det utstyret du har lyst til å bruke og starte byggingen etter de reglene for den klassen du skal stille i. Etter dette er det masse prøving og feiling på hva som funker best.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo svært få i Norge som spiller særlig høyt iforhold til i resten av Europa.... Hva er egentlig grunnen til det? Litt rart når dB i Street A klassen skiller nesten 10dB i Norge og Danmark.

 

Dette må vi jo få gjort noe med:D

sponser du bygger jeg :D ;) haha....

 

mvh, stig

1986 bmw 318i

1987 Ford Escort xr3i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...........

vil faktisk det, vil jeg tro, for som nevnt ovenfor er det så utrolig dårlige resultat i norge samenlignet med samme klasser i andre land..

hva som er gale da? tør ikke norske byggere å presse på så nær grensen til noe smeller?

er jo ofte det som må til for å få gode resultat..bilen trenger heller ikke være en panda..

 

skal man ha vegg eller skal man ha alt i bagasjen? trenger ikke panda/golf eller biler med løs hatthylle sånn sett.

jeg har sett sedaner gjøre gode tall, med eller uten vegg ;)

 

mvh, stig

 

fikk forresten tilsendt en link med bilder fra et treff :

http://www.drag-e-bouss.com/cburp

1986 bmw 318i

1987 Ford Escort xr3i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sponser du bygger jeg :D ;) haha....

 

mvh, stig

 

Alle som er seriøse og dedikert til det de holder på med og vil stille med Earthquake PHD5000 eller PHD10000 forsterkerne skal få en skikkelig jubelpris på det. Snakket med sjefen på EQ i går og har ga meg OK på å gi svært hyggelige priser på disse to modellene til seriøse dB drag folk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår