Gå til innhold

Windows


sirrmk

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen tips her...

 

Prøvde å ta ut sideruta bak idag, men fikk den ikke ut! Har tatt ut alt av lister, skruer etc... i henhold til Heynes boka, men når jeg kommer til å lirke ut vinduet så vil det faen meg ikke ut. Er det noen her som har noen tips å gi, før det blir alt for mange riper i glasset? helpme

 

Bare til opplysning så er det den "store" sideruten jeg mener, ikke det bittelille glasset bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har skrudd ut skruene som holder vinduet fast i de to klemmene så må du fjerne listene. Så tar du vinduet ned i døra igjen og drar det opp i ett annet "spor" Husker ikke om de små vinduene må ut men tror ikke det. Hvis jeg ikke husker feil så tar du det ut ved å dra vinduet inn i bilen. Altså du står med døra åpen og står i åpningen og drar det opp og i mot deg. Mener det var slik jeg gjorde det.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det ut motsatt vei av Fox, altså på utsiden av døren. Vinduet er noe seigt å få ut, men det kommer. Ikke brekk med noe form for verktøy, hehe. Den lille sideruten trenger ikke å være tatt bort for å få ut den store. :)

- 1997 Nissan Primera GT

- x 1995 Nissan Primera lx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Når jeg tenker meg om var det på Focusen jeg måtte ta ruta inn ;) Tror jeg... Men ruter tåler utrolig mye så skal litt til for å knuse den :)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Når jeg tenker meg om var det på Focusen jeg måtte ta ruta inn ;) Tror jeg... Men ruter tåler utrolig mye så skal litt til for å knuse den :)

 

Ikke så veldigt utroligt mye til.. Eg trykkte bare fører vinduet "litt" nedover, og

så plutseligt smadra hele ruta i hendene mine.. Blei et par kutt rikere da ja.! :popcorn

 

(Men så var jo det på ein Suzuki også da!)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldigt utroligt mye til.. Eg trykkte bare fører vinduet "litt" nedover, og

så plutseligt smadra hele ruta i hendene mine.. Blei et par kutt rikere da ja.! :popcorn

 

(Men så var jo det på ein Suzuki også da!)

 

Var det en laminert rute?

- 00' Nissan Primera 2.0 STCC CVT P11-144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår