Gå til innhold

Garrett T3 med .63 avgasdel, spm + bilder

Ranger emnet

G60Turbo

Anbefalte innlegg

Skal ha en sånn her turbo på motoren min nå, lurer på om det finnes noen mer "smidige" utgaver av den turbon her, tenker da spesielt på ytre delen av eksosdelen. Er trangt dit den skal...

Om noen her har kjennskap til disse turboene setter jg pris på vettige svar!

Denne turboen satt på en 740Tic, men ikke orginalt da etter hva jg forsto...

post-678-13804851035369_thumb.jpg

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på du finner en mere snerten eksos-del enn den der. Det er litt av bakdelen med turbo med integrert wastegate,det blir fort litt stor eksoshus på de.Alternativt er jo å bygge om eksosmanifoilen din eller få bygd deg grenrør.Kan forresten skaffe meget billig grenrør fra Finland både i rustfritt og vanlig stål.da får du flytta turboen akkurat slik du vil ha den.

PS!! Den turboen der er IKKE stor forresten hehe,får plass til eksosdelen din i innsuget på min nesten :D :D :D :D

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi quattro turbo

Tviler på du finner en mere snerten eksos-del enn den der. Det er litt av bakdelen med turbo med integrert wastegate,det blir fort litt stor eksoshus på de.Alternativt er jo å bygge om eksosmanifoilen din eller få bygd deg grenrør.Kan forresten skaffe meget billig grenrør fra Finland både i rustfritt og vanlig stål.da får du flytta turboen akkurat slik du vil ha den.

PS!! Den turboen der er IKKE stor forresten hehe,får plass til eksosdelen din i innsuget på min nesten :D :D :D :D

Oki, takker for opplysningen og dissingen!!! :D:D:D

Er stor nok for min motor iallefall.

Synes bare den ser så "brei" ut, men det blir vel plass, hvis ikke er det jo bare å "modde" torpedoveggen litt....

Skal bruke en td manifold, må bare sveise fast flensplate på den.

Du ser ut til å bygge ganske ekstemt på den turbo femmern din, men hvorfor bruker du ikke en 20v i stedet????? kommer jo like langt enda lettere med en sånn motor.....

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Oki, takker for opplysningen og dissingen!!! :D:D:D

Er stor nok for min motor iallefall.

Synes bare den ser så "brei" ut, men det blir vel plass, hvis ikke er det jo bare å "modde" torpedoveggen litt....

Skal bruke en td manifold, må bare sveise fast flensplate på den.

Du ser ut til å bygge ganske ekstemt på den turbo femmern din, men hvorfor bruker du ikke en 20v i stedet????? kommer jo like langt enda lettere med en sånn motor.....

Hadde jeg visst det jeg vet idag hadde jeg bygd en 20v motor og beholdt Motronic sprutet!!!!!! Men nå har jeg bygd så ekstremt på den 10v motoren at jeg bare tar`n helt ut......hehehehe!!! Ikke mye som ikke er gjort med den motoren for å si det slik,nesten bare smidd veiv som mangler,ellers er det gjort ALT :) :) :) :)

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by greenrallye

er vel litt anderledes trim på kompressorhuset på den der. Tror jeg hadde litt større innløp.

Knall me bilder!

Fikk du lurt den på plass på din, så skal jg f***ameg få lurt den inn på min! :D

Du brukt TD manifold du og? så sånn ut.

Det er trim .60 på den, men kanskje litt forskjell, tror ikke det er noen fare, får nok inn nok luft..... ;)

da bestiller jg den nu!

Takker for hjelpa! thumpsup

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboXs

hei. du kan kansje bruke en 3000GT turbo. den er liten og vil nok fungere bra på din motor

Den er nok altfor liten, er vel td04 som sitter på de med 14-15 eksos.

Jg må ha stor turbo som tar liten plass!

men nu har jg bestilt, så nå blir det bra!

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider