Gå til innhold

Identifisering av CSB.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Da er id nummeret funnet.

Bak på blokka, rett over svinghjulet/flexplata på venstre side står det:

 

GM 5,7 LG

SGI

 

Litt lengre bort på venstresida står det: E 262

 

På høyresida står det: 14093638.

 

Noen som kan hjelpe med dette?

Det blir påstått at den kommer fra en Caprice 92 modell. Den har TBI og støpejernstopper.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men rulleLØFTERE til kammen :)

 

Edit: Hot Rod, hva står det på plata med motornummeret? (Ikke støpenummeret du oppga over) På passasjersiden av motoren, foran over der vannpumpa er festet, skal det være et utspring på toppakningsflata hvor det er banket inn endel nummer. Pleier å være en serie store tall/bokstaver (motornummer) og en serie små tall/bokstaver (deler av bilens VIN # hvor motoren var montert originalt)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg endelig det.

Fikk fjernet den enorme braketten som holder dynamo, reimstrammehjul og AC pumpe.

Det var vanskelig å lese, men jeg tydet det til å være V0604DJD.

 

Utifra linken over skal det bety at motoren er satt sammen på GM fabrikken i Flint, Michigan "V" den 4 juni "0604".

Hva de siste bokstavene "DJD" står for har jeg ikke funnet ut.

 

Igjen utifra linkene over skal det være enda et nummer fremme på motoren, men etter illustrasjonene å dømme bilr det under innsuget. Og det har ikke jeg tenkt å ta av ennå.

 

Men donorbilens komplette VIN code fulgte med motoren på en egen lapp:

1G1BL8373NW151774.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

DJD er da "engine id" koden, som avgjør hvilken kam/rulleløftere/osv det evt er eller ikke. Kan være vanskelig å finne ut til en så ny bil, vet egentlig ikke hvor du skal lete...

 

Ut fra det chassinr, kan jeg se bilen er en '92 (10. siffer er N, tell med A fra 1980 og hopp over I). Motor koden er 7 (8. siffer), som i min Chilton manual er "7 350cid 5.7L 8cyl FI(TBI) Chev."

 

Videre ble det:

195hp @ 4200rpm

295lbft @ 2400rpm

4.000"bore x 3.480"stroke

9.8:1 comp.

18psi oilpressure @ 2000rpm

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat.

Takker igjen for hjelpen så langt. Har sendt forespørselen over til Stein Moe i ACCN.

 

Men uansett rulleløftere eller ikke, virker det som om Robertson's Auto Salvage inc.(hjemmeside: http://www.robertsonautosalvage.com/ )

i Massachusetts er en hugger hvor man sender som lovet til rett tid og til avtalt pris, selv når kunden er en tulling halvveis rundt jordkloden.

 

Kan jo være greit å merke seg dersom andre også lurer på å importere brukte deler direkte fra USA.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår