Gå til innhold

lekasje i bagasjerommet

Ranger emnet


Tor O'Connor

Anbefalte innlegg

noen her som kan bidra med noen knalltips om hvor det kan komme inn vann i bagasjerommet på mazda 626 combicoupe 1988 modell?

(vet at det kan komme inn rundt pakningene i baklyktene)

 

saken er den at jeg tok ut bagasjerommstrekket slik at jeg kunne se hele bagasjerommet i metall. så vasket jeg bilen. etterpå var det kommet inn vann der man kan legge jekken og på samme siden på motsatt side. men det hadde ikke lekt fra lyktene så hvor i %! kunne vannet komme inn?

nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK)

før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK)

en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor:

"if you can't race it, style it "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min gamle CC mazda så hadde jeg samme problemet som du beskriver.

Det var i mitt tilfelle, den slangen som går fra toppen av bagasjeluken og som skal gå ned innom der hvor jekken ligger. Den kan være tett slik at det flyter over i slangen eller den kan ha falt av sitt festet oppe i toppen. Jeg gidda ikke gjøre noe med det, så jeg har ingen løsning på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...... d høres ut som en go teori vertfall,

for det er ingen plasser det er rust heller bak, tro om man kan sende trykkluft gjennom drenerings-slangen eller vil den eksplodere kanskje?? hmmm

nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK)

før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK)

en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor:

"if you can't race it, style it "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette kan være tilfelle for 626'n men ihvertfall på 323' combin 89-93, så kan det forekomme lekasje rundt lufteklaffene. Noe som igjen gjør at det fort blir vann bak i bagasjen. Litt sillicon var tingen for å få tettet det, da pakingene var stort sett bare pulver :watchout .

What to drive or not to drive that's the question!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette kan være tilfelle for 626'n men ihvertfall på 323' combin 89-93, så kan det forekomme lekasje rundt lufteklaffene. Noe som igjen gjør at det fort blir vann bak i bagasjen. Litt sillicon var tingen for å få tettet det, da pakingene var stort sett bare pulver :watchout .

 

ja kanskje det er det som må gjøres, men tror ikke det er helt likt på 626 combi coupe, rett meg hvis jeg tar feil en eller annen

nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK)

før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK)

en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor:

"if you can't race it, style it "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår