Gå til innhold

lekasje i bagasjerommet

Ranger emnet


Tor O'Connor

Anbefalte innlegg

noen her som kan bidra med noen knalltips om hvor det kan komme inn vann i bagasjerommet på mazda 626 combicoupe 1988 modell?

(vet at det kan komme inn rundt pakningene i baklyktene)

 

saken er den at jeg tok ut bagasjerommstrekket slik at jeg kunne se hele bagasjerommet i metall. så vasket jeg bilen. etterpå var det kommet inn vann der man kan legge jekken og på samme siden på motsatt side. men det hadde ikke lekt fra lyktene så hvor i %! kunne vannet komme inn?

nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK)

før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK)

en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor:

"if you can't race it, style it "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min gamle CC mazda så hadde jeg samme problemet som du beskriver.

Det var i mitt tilfelle, den slangen som går fra toppen av bagasjeluken og som skal gå ned innom der hvor jekken ligger. Den kan være tett slik at det flyter over i slangen eller den kan ha falt av sitt festet oppe i toppen. Jeg gidda ikke gjøre noe med det, så jeg har ingen løsning på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...... d høres ut som en go teori vertfall,

for det er ingen plasser det er rust heller bak, tro om man kan sende trykkluft gjennom drenerings-slangen eller vil den eksplodere kanskje?? hmmm

nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK)

før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK)

en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor:

"if you can't race it, style it "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette kan være tilfelle for 626'n men ihvertfall på 323' combin 89-93, så kan det forekomme lekasje rundt lufteklaffene. Noe som igjen gjør at det fort blir vann bak i bagasjen. Litt sillicon var tingen for å få tettet det, da pakingene var stort sett bare pulver :watchout .

What to drive or not to drive that's the question!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Syclik skrev:
Vet ikke om dette kan være tilfelle for 626'n men ihvertfall på 323' combin 89-93, så kan det forekomme lekasje rundt lufteklaffene. Noe som igjen gjør at det fort blir vann bak i bagasjen. Litt sillicon var tingen for å få tettet det, da pakingene var stort sett bare pulver :watchout .

 

ja kanskje det er det som må gjøres, men tror ikke det er helt likt på 626 combi coupe, rett meg hvis jeg tar feil en eller annen

nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK)

før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK)

en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor:

"if you can't race it, style it "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår