Gå til innhold

Prosjekt bruksbil:)

Ranger emnet


srednA

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest mange prosjekttråder selv her på forumet, tenkte jeg det kunne være artig med en egen. Er nettop ferdig med skolen og har derfor mer tid og penger å bruke på bilen. Kjøpte bilen for 50.000 i februar 2004 og da hadde den gått 141.000km.

 

Har ikke gjort så veldig mye utvendig på bilen, men har gjort en del når det gjelder senking og polyforinger......neste plan er stabbstag foran og bak.

Har gjort masse slike små ting med bilen, men har fremdeles mye mer.

 

Drømmer om et justerbart senkesett da:D men får se hva jeg tar meg til

 

Slenger ut noen bilder av bilen. Bilen ser ikke slik ut pr. dags dato. Holder på å tectylbehandle den så bilen står på bokker og paller.

 

JV8A42891.jpg

 

JV8A42981.jpg

 

JV8A43151.jpg

 

Har også noen fartsbilder av bilen.

JV8A4338.jpg

 

JV8A4431.jpg

 

JV8A4484.jpg

 

 

Flere andre bilder kommer, må bare få bilen på veien først

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jævlig smuuude "i-fart-bilder"!!! :pray Ligger fotografen i en bil i bagasjen og tar bilder?

 

Jepp, det ligger en fotograf i bagasjen på kun det nederste bilde. Brukte en Opel Corsa som fotobil, ikke så veldig god plass bak der da:)

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøffe bilder ja , kan du lage en guide til dette, gjerne med blender åpninger og lukker tider :)

 

Ikke jeg som har tatt bildene, kjøre bare bilen jeg:D

Er en kompis av meg som heter Daniel Iversen. fotofirmaet heter norpix og han er en av Gatebil fotografene.

 

Her er litt mer info: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=29309

 

Det øverste brute vi en sugekopp til bilen. Det andre brukte vi en fotograf i en annen bil mens vi kjørte rundt og rundt. Det nederste er et "kjørebilde" i rundt 70 80km/t

 

Beklager vet ikke lukke tider, men skal høre med han jeg.

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har bilen stått som den gjør på bildene nede. Har tectylbahandla bilen grundig. Tatt hjulbuer framme og bak + alt under to strøk.

Har brukt mange timer på arbeidet, men syntes det er litt viktig å gjør.

 

Fant ikke noe rust under, kun litt på jekkepunktene framme. Det slipte jeg vekk og lakke over med slik rust greier.

 

CIMG4053hv.jpg

 

CIMG4054hv.jpg

 

Rake rør uten kat. :D

CIMG4061.jpg

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Møtte deg idag ved 18-19 tida på Rv 3...du var på vei til Elverum og jeg var på vei til Løten, prøvde å blinke på deg, men du rakk vel ikke å se meg? Kult å treffe andre forum folk på veien da..:)

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe....var nok ikke meg seru:)

Har flytta fra Gjøvik nå pga. endt studier. Bor nå hjemme i Ålesund til jeg flytter til Stryn for å jobbe fulltid.

 

Hva gjorde du oppe i de traktene der da?

Du burde være på Rudskogen på VACN treff du:) Burde vært der selv, men ingen som ville være med på et slikt treff:(

 

Får oppdatere bruksbil prosjektet mitt litt:)

 

- Har lakka alle håndtak i bilens farge. Ble bra resultat, men holdbarheten på resultatet var vel ikke noe å skryte av. Virker som det flasser/mister farge på et vis... :confused:

Har lakka med spraylakk siden tidlig barneskole år, men dette har jeg aldri sett.....merkelig greier.

Er det flere her på forumet som har lakka golf 3 håndtak? tips?

 

- I går monterte jeg slik "electronic trunk reliser". Kul funksjon, bare å trykke på en bryter og dra bakluka opp:D

Nå er det bare å shave baklista på et vis. Har ikke bestemt meg om jeg skal plastsveise eller bruke glassfiber. Noen som har gjort det?

 

 

Om formen er bra i morgen skal jeg montere ventilerte skiver fra en golf 2 gti. Bruker 239x20mm skiver. Er litt spent om jeg får plass, men ser ut som jeg skal klare og sku stempelet langt nok tilbake. Er plaga med "dårlige" bremser ved har kjøring :driving

 

 

Skal se om jeg får lagt ut noen bilder av det som har blitt gjort...

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe....var nok ikke meg seru:)

Har flytta fra Gjøvik nå pga. endt studier. Bor nå hjemme i Ålesund til jeg flytter til Stryn for å jobbe fulltid.

 

Hva gjorde du oppe i de traktene der da?

Du burde være på Rudskogen på VACN treff du:) Burde vært der selv, men ingen som ville være med på et slikt treff:(

 

Helt sikker? Hehe.. Mente det var deg da, men...slike feil kan man ta gitt. Var på vei hjemover fra hytta på Røros, så var jeg på bursdag igår, derfor ingen Rudskogen på meg gitt...dessverre..

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp bytta skivebremser foran. Ble litt styr fram og tilbake pga. hadde ikke rette sorten bremseklosser fra starten av.

 

Har ikke fått testa ordentlig enda, men håper det hjelper på.

Eneste negative er at felgen kommer lengere inn under skjermen...bare noen mm, men kan hende det kun er meg. vet ikke helt sikkert

 

Her er skivene. 239mm i diameter og de nye er 20mm tykke, mens de gamle er 12mm

CIMG4178.jpg

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår