Gå til innhold

Prosjekt bruksbil:)

Ranger emnet


srednA

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

stike bilen din ser utrolig fin ut på det bildet her, http://i6.photobucket.com/albums/y237/andersmagnus/Anders/JV8A43021.jpg

 

eneste er bak hjulet som ikke går helt i bua men ellers er den jo nydelig.

 

kjørte ikke du me ei metall leppe ell no under leppa i fjor?

 

mente e så no merkelig mekk på en golf oppe ved student blokkene.

 

nice bil i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har aldri hatt så gode bremser som nå og det var på tide. Veldig fornøyd og egentlig en ganske enkel og grei oppgradering. Fikk også en til å bytte bremsevæske for meg i kveld:)

Angrer litt på at jeg ikke valgte Brembo Max, for dem var slissa. Kjøpte vanlige Brembo

Har lyst på skivebremser bak, så jeg skal undersøke litt hva som kreves. Kan ta fra bakstillinga til en Mk3 GT for den har 4x100. Eller kansje bare skru av en Mk2 :wonder

 

 

 

Fotografen nevnte også det at jeg trengte spacere bak. Skal nå være enig i det, har bare ikke begynt å leite etter det.

Bør nå Minst ha 15-20mm.

 

Kan nok stemme at jeg hadde litt student styling en liten periode. Fikk ideen fra en annen Mk3 på Gjøvik. Kappa til en aluminiumsplate og bolta den fast.

Fungerte helt greit, men burde kansje vært en plastplate. Problemet med den plata var at jeg måtte fram å bøye den ned når jeg slo oppi. Etter å ha gjort det nok ganger er det vanskelig å få den fin igjen.

Her er bilde rett før jeg skrur den av før vintern:

 

CIMG19021.jpg

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg ordna litt på bakluka. Jeg har tatt vekk hele låsestyret og montert en elektrisk åpner. Jeg sparkla igjen det låse hullet med glassfiber sparkel.

Etter å ha sparkla igjen hullet spraya jeg med en filler/tykk grunning.

CIMG4200.jpg

 

Her måtte jeg banke til en aluminiumsplate for så å feste den med popp nagler. Etter det la jeg bare et lag med glassfiber sparkel og lakk for å få det helt tett.

CIMG4190.jpg

CIMG4199.jpg

 

Her er ferdig resultat. Ble vel ikke 100% går man i rett vinkel kan man se hvor jeg har sparkla. Er fornøyd med det, første gang jeg har brukt slik glassfiber sparkel :)

CIMG42121.jpg

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke så ille da :) hehe.. bare å få bort det andre tullet der og nå da :D

 

 

Det var vel stor sett det jeg tenkte på når jeg holdt på:D

Skal skal ikke osv. Kommer nok til å gjør det med tia, men ikke enda.

 

Så litt på hvordan jeg kunne gjøre det. Kom fram til at man trenger ikke sveise noe som helst. Er bare å legge en plate bak med lim og så sparkle over. Bare å kappe vekk det som er for mye på viskeren:)

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Begynner å bli en stund siden jeg har fått gjort noe med bilen nå.

 

Fått på en mellompotte, blir fort lei av rakrør

 

Fikk montert på nye tåkelys i dag da. Autospar tåkelysa er ikke så veldig holdbare når det gjelder feste til pæra. Har modda feste til pæra flere ganger, men nå gidder jeg ikke lenger.....

 

Brukte noe aluminiums profiler som ble kappa og slipt for at det skulle passe.

Plata er bolta og virker utrolig solid:)

CIMG4463.jpg

 

CIMG4465.jpg

 

 

Mye av planene for golfen blir skrinlagt fram til våren/sommer neste år. Blir justerbart senkesett på meg i november/desember om alt går etter planen

 

 

Her er det som blir prioritert:D :wave

CIMG4260.jpg

 

CIMG4446.jpg

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Endelig har jeg jeg også fått meg justerbart:D Dette er tredje senkesette mitt på under to år knock

 

Det er Supersport og ble kjøpt under Essen messa i Tyskland for en billig penge:)

 

Om det er noen som trenger et 60 / 40 mm sett + senkeskåler framme er det bare å si fra. Planen er å skru det av til våren, men om noen vil kjøpe gjør jeg det før.

Framme er det korte gassdempere og bak er det Sachs dempere, Kjørt max 20.000 km.

 

 

CIMG4560.jpg

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisantydning på det settet du skal selge..?

 

Driver og vurderer justerbart selv, men er litt usikker på om det funker like greit med et 60/40-sett..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisantydning på det settet du skal selge..?

 

Driver og vurderer justerbart selv, men er litt usikker på om det funker like greit med et 60/40-sett..

 

 

Tja....

Saken er den at det er to senkesett som er blanda....(som er på bilen nå)

 

Jeg har 40/40mm med tuv papir

Jeg har 60/50mm med tuv papir

 

Bilen min er nå kun godkjent med 40/40 og jeg bruker en 60 fjær fra det ene og en 40 fjør fra det andre....

 

Du kan velge, 40 eller 50 bak? (50 aldri brukt)

 

Vet ikke hva noe slikt koster, men en plass mellom 1500 og 2000 og da følger alle de plast / gummi delene med som er nye.

Kom med bud...

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og takk for sist. Hasr gått å kikka etter golfen din i Ålebyen men ikke sett noe til den well

Tenkte jeg skulle spørre deg om den blanke dekalen vW på baklokket er original? På min er det en sånn svart ubetydelig uleselig sak.... evt. hvor har du skaffa den?

_____________________________________________

Mygolf - Sunnmøre

 

* Golf 1,8GL 1994, 3dørs *

* Sharan 1,9TDI Trendline 2001 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og takk for sist. Hasr gått å kikka etter golfen din i Ålebyen men ikke sett noe til den well

Tenkte jeg skulle spørre deg om den blanke dekalen vW på baklokket er original? På min er det en sånn svart ubetydelig uleselig sak.... evt. hvor har du skaffa den?

 

hehe....

Jeg er kun i Ålesund i helgene serru. Jobber i Stryn til vanlig.

Om du skal se etter bilen min har den FS reg. fete 14" stålfelger og nå slik grill med orginale tusenmetere........winter edition :pray

 

Det merke kjøpte jeg hos møller, kosta vel rett under 200 mener jeg på.

Husker ikke helt hvilke bil det kom fra, men tror det var en stv.

 

Skal se om jeg finner igjen kvitteringen:)

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår