Gå til innhold

Prosjekt bruksbil:)

Ranger emnet


srednA

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bare lurte på: Hvor kjøpte du de grøftelysene der? Har selv tenkt på en slik løsning, da jeg ikke helt liker org plassering av grøftelys...

 

 

Grøftelysene kjøpte jeg på Biltema for 139 kroner. Fungerer som bare det....

 

Jeg tok en aluminumsprofil og kappa ut med vinkelsliper.

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så veldig bra ut dette :)

 

Takk takk....

 

 

Nå om dagen holder jeg på å styre med et nytt motorfeste til bilen. Planen er å dreie/ lage et, men sliter med å finne råvarer.....

 

Noen med diesel som vet hvordan det fremste motorfeste ser ut?

 

Den med masse hull jeg skal bytte....

 

CIMG4561.jpg

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jaja....fikk golfen eu-godkjent uten noen feil her om dagen :D

 

Jeg måtte ordne eksosen min før kontrollen da. Fleksirøret var ødelagt og måtte byttes. Katalysatoren måtte også på.

 

Fleksirøret sveisa på. Bytta samme rør i sommer, Ikke særlig god kvalitet med andre ord. Huska pakning denne gangen;)

CIMG46281.jpg

 

Fikk låne med en slik løftebokk, genialt med eksos arbeid. Winterlook med tusenmetere....

 

CIMG46311.jpg

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du hadde en DTM-leppe (aluplate ellerno) under VR6-leppa tidligere, som du laget selv eller fikk laget..

 

Om du fikk den laget, var det noen på Gjøvik eller i området som gjorde dette, eller har du noen tips til hvordan man kan lage en..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du hadde en DTM-leppe (aluplate ellerno) under VR6-leppa tidligere, som du laget selv eller fikk laget..

 

Om du fikk den laget, var det noen på Gjøvik eller i området som gjorde dette, eller har du noen tips til hvordan man kan lage en..?

 

 

Jeg laga en selv av aluminium. Jeg kjøpte vel plata hos en blikkenslager i Ålesund. Tror ikke jeg fant noen på Gjøvik når jeg bodde der.

 

Om du skal lage det selv ville jeg kansje brukt rustfritt stål. Alu.plata var så myk, om du slår nedi må den bøyes tilbake igjen. Etter noen ganger med det blir den ikke særlig fin. Jeg kjørte vel med min nesten et år tror jeg, men den så ikke ut på slutten.

 

Skaf deg en stor plastplate eller mal en x finerplate svart. Begge to tåler mer juling.

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, må finne noen som kan skjære ut..

Koster vel 1200 i butikk, hva må man ut med for å gjøre det selv..?

Er det finest å lakkere disse i samme farge som bilen?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, må finne noen som kan skjære ut..

Koster vel 1200 i butikk, hva må man ut med for å gjøre det selv..?

Er det finest å lakkere disse i samme farge som bilen?

 

1200 for plast?

 

Jeg betalte 150 kroner for en firkanta alu.plate. Skjerte ut med en stikksag, som ikke koster alverden + pusse kanten.

 

Jeg ville nå lakka den samme farge som leppa om du skal lakke den. Den vil slå nedi = flasse

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

I dag monterte jeg gewinden :D

 

Bilen min har vært bra stiv før syntes jeg, men nå var det vel i meste laget.

 

Her er bilde fra i dag:

CIMG48551.jpg

 

Blei litt små skuffa at den ikke senker mer framme. Er ca. 20mm igjen på gjengene. (bak ca. 25mm igjen)

CIMG48511.jpg

 

Skal prøve å skru den enda litt mer ned etter jeg har fått justert hjula framme.

 

Noen som vet hvor mye supersport skal senke?

 

Om noen vil kjøpe det gamle PM meg, 70/40

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1200 for plast?

 

Jeg betalte 150 kroner for en firkanta alu.plate. Skjerte ut med en stikksag, som ikke koster alverden + pusse kanten.

 

Jeg ville nå lakka den samme farge som leppa om du skal lakke den. Den vil slå nedi = flasse

 

Lage den i glassfiber da, bruke den alu platen din som en mal, eller en ny en som ikke har fått juling

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår