Roberto Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Arg, er så lei. Etter at jeg byttet toppakning i fjord, så har tomgangen hvert helt på tryne! Når den er kald, så er den stabil på ca 1300RPM (synkende såklart), men når den blir varm, så svinger det mellom 900 og 1250RPM ca.. Jeg fikk i dag stoppet problemet.. Dempet det iallefall.. Når luftfilteret ikke var i!!!! HÆÆÆÆÆÆ???? Så tok jeg i filteret.. Samme problemet igjen! På Starionen. Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by Robert Arg, er så lei. Etter at jeg byttet toppakning i fjord, så har tomgangen hvert helt på tryne! Når den er kald, så er den stabil på ca 1300RPM (synkende såklart), men når den blir varm, så svinger det mellom 900 og 1250RPM ca.. Jeg fikk i dag stoppet problemet.. Dempet det iallefall.. Når luftfilteret ikke var i!!!! HÆÆÆÆÆÆ???? Så tok jeg i filteret.. Samme problemet igjen! På Starionen. Noen som vet? Den trekker falsk luft.. Sjekk ALLE slanger den kan trekke luft gjennom.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Visst motoren går ulikt med/uten filter, så er det nok på tide å bytte/rense det... Men hovedproblemet er nok falskluft ja... en boks startgass kan kansje helpe deg å lokalisere problemet:) Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by Ascona Den trekker falsk luft.. Sjekk ALLE slanger den kan trekke luft gjennom.. Har sjekket det en million ganger så godt som jeg kan. Har brukt 5-56 eller lignende stoff på alle de 3 meterene med slanger! Fant ikke noe!! Er det en bedre måte kanksje? Det ble bedre uten luftfilter... Lurer på om det kan være luftfilterboksen som kødder seg... Men det er umulig å få tak i ny :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Har prøvd startgass og!! *frustrert og oppgitt* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Hva med bremseservoen? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Har lekt litt med den og mondeo, fant ikke noe ved slangene:\ En ting jeg glemte å si! **** Gasswaieren går i takt med turtallet! Det er akkurat som om noe drar i den! *spooky:D* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Servoen kan jo dra falsk luft ved bremsepedalen men når gasswiren flytter seg også da......... Kjenner ikke Mitsubishi så godt men kan jo være at "noe" føler at turtallet blir for lavt og drar på litt? Ei nøtt det der! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Er det cruise controll på den? Kan høres ut som det er noe kluss med den i så fall.... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by Mondeo Servoen kan jo dra falsk luft ved bremsepedalen men når gasswiren flytter seg også da......... Kjenner ikke Mitsubishi så godt men kan jo være at "noe" føler at turtallet blir for lavt og drar på litt? Ei nøtt det der! Uknekkelig nøtt, skjønner ikke hva det kan være. Den er helt grei på turtall, og går som bare F***... Eller,dvs, den tenner ikke hele tiden på alle 4 høres det ut som. Om jeg drar turtallet opp på la oss si 4000rpm og hodler den jevnt, så hører du en gang i blandt et "BOFF" der det virker som om den ikke tenner eller noe... Men tviler på at det er sammenkoblet da.. Hvorfor sjer det bare når den er varm mon tro? Kommer denne "BOFFINGEN" når den er kald og? hmmm.. Ut å prøve kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by Finepix Er det cruise controll på den? Kan høres ut som det er noe kluss med den i så fall.... Ikke som jeg har funnet, hehe:) Men det er flere som har foreslått dette.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Utett innsugsventil? Falsk luft mellom innsug og topp? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by Mondeo Utett innsugsventil? Falsk luft mellom innsug og topp? Tviler på at en ventil er tett.. Jeg slipte nemlig ikke ventilene (angrer, men jeg hadde ikke peiling på slikt på den tiden, skal plukkke fra hverandre hele driten til høsten igjen).. Tror ikke det er falsk luft på manifolden, for den tok jeg aldri av! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 "boffing" ved jevnt turtall kan jo kansje tyde på at den får litt mager besinblanding.... Ellers kan jeg anbefale deg å rengjøre innsug og gasspjeld skikkelig. Lett å få jagende tomgang om dette er fullt av olje og skitt.. Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Originally posted by Finepix "boffing" ved jevnt turtall kan jo kansje tyde på at den får litt mager besinblanding.... Ellers kan jeg anbefale deg å rengjøre innsug og gasspjeld skikkelig. Lett å få jagende tomgang om dette er fullt av olje og skitt.. Hehe:) Man kan vel si jeg vasket det kraftig hin dagen.. Skulle bytte en pakning mellom gasspjeldhuset og manifolden. Det var visst vann inni gasspjeldhuset, så der rant det 3 liter rett ned i insuget og fyllte det opp! Så der er det rent å pent!!:) Merket foresten en solid responsøkning. En slik vask anbefales:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg