Gå til innhold

Varmt i solvarmen om dagen

Ranger emnet

ZyreX

Anbefalte innlegg

Jeg bare sitter her i bilen (ja, jeg sitter faktisk i bilen akkurat nå :P) og ser på temp-målern.. Synes den er skrekkelig høyt oppe mot det røde.. Det er jo skikkelig varmt i været nå liksom.

Jeg veit at den ikke har noen temp-styrte vifter, så det er jo ikke så rart.. Men jeg blir litt nervøs jeg, når jeg kjører oppover mot lygna, og det blir bare varmere og varmere.. Jeg vet noen har montert el-vifter, hvordan presterer de?

Hvor langt kan den gå mot det røde, før jeg burde stoppe? Eventuelt noen andre tips? Kjølevæska er bytta for 1 mnd siden :P

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sitter her i bilen (ja, jeg sitter faktisk i bilen akkurat nå :P) og ser på temp-målern.. Synes den er skrekkelig høyt oppe mot det røde.. Det er jo skikkelig varmt i været nå liksom.

Jeg veit at den ikke har noen temp-styrte vifter, så det er jo ikke så rart.. Men jeg blir litt nervøs jeg, når jeg kjører oppover mot lygna, og det blir bare varmere og varmere.. Jeg vet noen har montert el-vifter, hvordan presterer de?

Hvor langt kan den gå mot det røde, før jeg burde stoppe? Eventuelt noen andre tips? Kjølevæska er bytta for 1 mnd siden :P

Monterer du el-vifter styrer du tempen med en bryter - enkelt og greit.

Offtopic:

Stod en bil på jobben i dag og gikk på tomgang. Da jeg skulle stoppe den så var tempen på 125 grader - over rødmerkinga.

Årsak: begge viftene hadde skjært seg.. Uff

Edit: Det var ikke Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er ute å kjører å bilen begynner å bli varm, så skru på varmeapparatet på fult, full varme å ned med rutene....

240 til en kompis har en tendens til å bli litt varm...jeg lærte han det trikset å hvips....ikke no mer prob:P heheh

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så er det jo airconditon ved beina om det skal bli for varmt og ;)

jepp....jeg har lagt merke til at ikke alle som har 240 veit om den luka...

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er ute å kjører å bilen begynner å bli varm, så skru på varmeapparatet på fult, full varme å ned med rutene....

240 til en kompis har en tendens til å bli litt varm...jeg lærte han det trikset å hvips....ikke no mer prob:P heheh

Jess, jeg bruker det jeg også.. Så det funker jo, dreiv å dro ei lift, har jo et bilde av det, som var på 1 tonn ca.. også oppover bakker, i solvarmen.. da vart den varm da, men fyrte opp varmeapparatet.. så ble den bra igjen..

og så er det jo airconditon ved beina om det skal bli for varmt og

Joda, de er alltid oppe, men de hjelper ikke nok for meg.. Så jeg fyrer ned alle vinduene jeg har og de lukene.. men fremdeles for varmt :p hehe..

Jeg vil ha AC.. men er vel litt vel mye jobb å ettermontere den orginale ACen 240 hadde :P

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider