ZyreX Skrevet Juli 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 Jeg bare sitter her i bilen (ja, jeg sitter faktisk i bilen akkurat nå :P) og ser på temp-målern.. Synes den er skrekkelig høyt oppe mot det røde.. Det er jo skikkelig varmt i været nå liksom. Jeg veit at den ikke har noen temp-styrte vifter, så det er jo ikke så rart.. Men jeg blir litt nervøs jeg, når jeg kjører oppover mot lygna, og det blir bare varmere og varmere.. Jeg vet noen har montert el-vifter, hvordan presterer de? Hvor langt kan den gå mot det røde, før jeg burde stoppe? Eventuelt noen andre tips? Kjølevæska er bytta for 1 mnd siden :P Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juli 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 Jeg bare sitter her i bilen (ja, jeg sitter faktisk i bilen akkurat nå :P) og ser på temp-målern.. Synes den er skrekkelig høyt oppe mot det røde.. Det er jo skikkelig varmt i været nå liksom.Jeg veit at den ikke har noen temp-styrte vifter, så det er jo ikke så rart.. Men jeg blir litt nervøs jeg, når jeg kjører oppover mot lygna, og det blir bare varmere og varmere.. Jeg vet noen har montert el-vifter, hvordan presterer de? Hvor langt kan den gå mot det røde, før jeg burde stoppe? Eventuelt noen andre tips? Kjølevæska er bytta for 1 mnd siden :P Monterer du el-vifter styrer du tempen med en bryter - enkelt og greit. Offtopic: Stod en bil på jobben i dag og gikk på tomgang. Da jeg skulle stoppe den så var tempen på 125 grader - over rødmerkinga. Årsak: begge viftene hadde skjært seg.. Uff Edit: Det var ikke Volvo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 monter nå i hvertfall en temp bryter sånn at vifta går automatisk ettersom hvor varm motoren er da i hvertfall, sikkert greit om den kan overstyres også, men jeg ville hvertfall hatt en temp bryter sånn at det gikk automatisk... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 Har brukt å pille ut termostaten på volvomoterene når de er trimma jeg.... for å få opp fløden litt!!! Går greit det! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 hvis du er ute å kjører å bilen begynner å bli varm, så skru på varmeapparatet på fult, full varme å ned med rutene.... 240 til en kompis har en tendens til å bli litt varm...jeg lærte han det trikset å hvips....ikke no mer prob:P heheh Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 og så er det jo airconditon ved beina om det skal bli for varmt og ;) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 og så er det jo airconditon ved beina om det skal bli for varmt og ;) jepp....jeg har lagt merke til at ikke alle som har 240 veit om den luka... Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Juli 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2005 har ikke den luken jeg verken på høyre eller venstre side tror det blei slutt på det rundt 1990 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Juli 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2005 Lurt å ha nok kjøleveske :) Det er det billigste og beste alternativet :) Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Juli 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2005 hvis du er ute å kjører å bilen begynner å bli varm, så skru på varmeapparatet på fult, full varme å ned med rutene.... 240 til en kompis har en tendens til å bli litt varm...jeg lærte han det trikset å hvips....ikke no mer prob:P heheh Jess, jeg bruker det jeg også.. Så det funker jo, dreiv å dro ei lift, har jo et bilde av det, som var på 1 tonn ca.. også oppover bakker, i solvarmen.. da vart den varm da, men fyrte opp varmeapparatet.. så ble den bra igjen.. og så er det jo airconditon ved beina om det skal bli for varmt og Joda, de er alltid oppe, men de hjelper ikke nok for meg.. Så jeg fyrer ned alle vinduene jeg har og de lukene.. men fremdeles for varmt :p hehe.. Jeg vil ha AC.. men er vel litt vel mye jobb å ettermontere den orginale ACen 240 hadde :P Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.