Bård Skrevet Juli 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 Har kjøpt en Monster carplay FM-sender, og prøvde nettopp å bruke denne i bilen (Passat). Bilen har en Blaupunkt Kiel-radio. Det første problemet oppsto da radioen ikke selv greide å finne frekvensen jeg brukte på FM-senderen. Da prøvde jeg å stille manuelt. Fikk heller ingen lyd da. Jeg oppdaget at NRK P1 sender på 89,5. Da jeg satte på min FM-sender på 89,5, greide radioen å fange opp signalene. Det vil si at det ikke er noe problemer for FM-senderen å sende til antennen, men radioen har problemer med å finne frekvensen. Dermed må jeg alltid være i et område hvor det finnes en radiokanal på den frekvensen jeg sender på... slik skal det jo ikke være. Noen som har en formening om hva problemet kan være? Jeg prøvde med en vanlig radio, og den hadde ingen problemer med å ta opp frekvensen fra FM-senderen. Ellers har jeg også startet en tråd angående line-in på min radio... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 Mulig radioen din kun søker etter stasjoner med RDS-signal, eller muligens den kun stopper på sterke sendere. Din Monstersak sender jo ikke med all verdens effekt... Det beste er nok at du tuner inn frekvensen manuelt, og lagrer den for senere bruk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bård Skrevet Juli 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2005 Det fungerer ikke når jeg stiller manuelt. Da får jeg ingen lyd. Man skulle jo tro at det betydde at radioen ikke fanget opp FM-senderen, men det gjør den jo når jeg deler frekvens med P1.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyTott Skrevet Juli 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2005 Regner med at senderen har flere frekvenser den sender ut på.. Har prøvd flere av disse, og enten kan du velge frekvens selv, eller så er det en bryter som du kan velge mellom 2-3 forskjellige frekvenser.. Prøv da en annen frekvens.. Siter --------------------------------------- 1994 Mazda Mx-3 1,8 V6 x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P) x Aprilia RS 50 --------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Juli 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2005 I følge Komplett.no så skal saken din kunne fungere på følgende frekvenser : 88.1, 88.3, 88.5, 88.7, 88.9, 89.1, 89.3 og 89.5. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bård Skrevet Juli 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Funnet problemet, hadde ikke fått radioen helt i "manuell" modus. Da jeg gjorde dette, kunne jeg ta inn FM-senderen på alle frekvenser. Før ville den bare reagere dersom jeg brukte 89,5. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg