Gå til innhold

1,8t vs 1.9tdi (a3)

Ranger emnet


mrE

Anbefalte innlegg

Har kun sittet på i en 1.8 t (drar bra) og vet med det ikke hvordan 1.9 tdi er (90hk eller 110hk?) Dieselen er jo billigere i drift og har en høyere nm og bensinen er litt dyrere i drift og har flere hk... Var vel ikke til mye hjelp, men følte for å svare iallefall :pimp

99 Mitsubishi 3000GT US-Spec selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 1.9TDi har vel enn rundt 130hk org.

 

Den forrige genrasjon audi diesel er vell samme motor som i golf tenker jeg, som kommer som TDi(alle blanke) på 90 hk, og TDI(I-en er rød) på 110 hk orginalt. Chipper du den 110 hk tenker jeg du får rundt 140 hk:)

 

Er ikke så mye jeg kan om forskjellen på 1.9 TDI og 1.8 Turbo men vet iallefall at 110 hk turbodieselen med 140 hk chip går svinbra, og kan anbefales:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker og bukker for alle svar,men legger til et lite spørsmål: sånn i forhold til forsikring osv...hva er da å anbefale av de to? hørte at det er ganske dyrt å forsikre biler med turbo,går det for det samme med diselturbo? eller blir det noe annet? har pinlig lite kjennskap til bilforsikring og håper noen føler for å hjelpe litt? takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forrige genrasjon audi diesel er vell samme motor som i golf tenker jeg, som kommer som TDi(alle blanke) på 90 hk, og TDI(I-en er rød) på 110 hk orginalt. Chipper du den 110 hk tenker jeg du får rundt 140 hk:)

 

Er ikke så mye jeg kan om forskjellen på 1.9 TDI og 1.8 Turbo men vet iallefall at 110 hk turbodieselen med 140 hk chip går svinbra, og kan anbefales:)

Bra du retter, var ikke 100% sikker som du kanskje skjønner i orda mine.

 

Men at den har mindre hester en min originalt kom litt brått på, i tillegg til større motor og turbo liksom. Er jo fortsatt diesel men.

 

Hm.. drunk

- 03 S3

x 97 A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forrige genrasjon audi diesel er vell samme motor som i golf tenker jeg, som kommer som TDi(alle blanke) på 90 hk, og TDI(I-en er rød) på 110 hk orginalt. Chipper du den 110 hk tenker jeg du får rundt 140 hk:)

 

Er ikke så mye jeg kan om forskjellen på 1.9 TDI og 1.8 Turbo men vet iallefall at 110 hk turbodieselen med 140 hk chip går svinbra, og kan anbefales:)

Bra du retter, var ikke 100% sikker som du kanskje skjønner i orda mine.

 

Mener å ha lest ett sted om dette med diesel motoren og 130hk org., som tydeligvis var feil.

 

Men at den har mindre hester en min originalt kom litt brått på, i tillegg til større motor og turbo liksom. Er jo fortsatt diesel men.

 

Hm.. drunk

- 03 S3

x 97 A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tdi'en er jo en "sterkere" motor... A3 1.8 l 125 hk er vel hakket dårligere ytelsesmessig i forhold til 1.9 tdi pga nm, men 1.8t er vel bedre enn tdi'en...?

 

Jeg personlig hadde gått for 1.8t, med en chip der får du vel mellom 180 og 195 hk avhengig av hvem som gjør det og om det de påstår er den fulle sannhet...

99 Mitsubishi 3000GT US-Spec selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tdi'en er jo en "sterkere" motor... A3 1.8 l 125 hk er vel hakket dårligere ytelsesmessig i forhold til 1.9 tdi pga nm, men 1.8t er vel bedre enn tdi'en...?

Sterkere er den nok helt klart.

 

Og 1.8t har nok litt mer krutt ja.

Jeg personlig hadde gått for 1.8t, med en chip der får du vel mellom 180 og 195 hk avhengig av hvem som gjør det og om det de påstår er den fulle sannhet...

NBS viser vel 46hk til ved chipping og 65 i nm, gjort av dem på nettsidene dems.

 

Så rundt 195 hk stemmer nok det.

- 03 S3

x 97 A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg A3 130hk PD Tdi. (130hk og 310nm org)

Chip og du har 170 hk og 400nm.

Da har nok ikke en chippet 1.8T noe å stille opp md.

 

Tror likefullt du skal slite med å holde følge med en chippet 1.8T.

 

Jeg hadde uten tvil valgt 1.8T (igjen).

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En chippet 130hk tdi vil kjøre skjorta av en 1,8t på svingete vei... Ok 1,8t er nok kjappere på 0-100 og toppfart men ved mellomaks 60-120 osv og aktiv kjøring på svingete vei er dieselen overlegen... For å sammenligne.. Noen kamerater av meg lånte en seat cupra R 225hk 1,8t og en ibiza 1,9tdi PD 130hk. Originale begge to og ibizaen fulgte cupraen uten problem i tunnelen under rådhuset i oslo.

Det er også viktig å merke seg forskjellen på 1,9tdi med og uten Pumpedyse PD. De første tdiene er uten PD og ble levert med 90 og 110hk mens fra 2001mod kom de med PD og ble da levert med 100,115, 130 og også i noen modeller 150hk Motorene med PD er merkbart sterkere enn de uten mye takket en god økning i NM en chippet 110hk vil som regel få ca 300NM og 140HK mens en chippet 115hk fort vil nærme seg 400NM og 150HK

Det finnes eksempler på 130hk TDI med 180HK og nesten 460NM uten at de er voldsomt påkostet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en disel bil så har du mere krutt når du trenger det. De er ganske behagelig å kjøre å er forholdsvis billige i drift. Men de er ikke noe særlig ved sporsligkjøring (synes ikke jeg iallefall) På en disel bil blir det litt mere giring når du skal opp i fart. Forsikringsmessig tror jeg det er ganske likt med tdi og 1.8T. Med en chip i TDI så går jo det ganske greit. Så det spørs jo litt hvordan du skal bruke bilen? Samt at Tdi er vel noe dyrere i inkjøp tror jeg.

Jeg ble vel fortalt en gang i tiden at om jeg kjørte mere en 20000 km i året var det mere økonomisk med disel. Er ikke sikker på om det stemmer da. Så om du skal kjøpe deg familie bil hadde valgt Tdi.

Men skal du ha deg råne bil ville jeg nok valgt 1.8T

Den er jo også rimelig å trimme til et vist punkt.

Det er jo greit dreimoment i de også. Til sammenligning så lånt jeg en A3 2L tdi og en kompis kjørte 1.8T 180hk med chip da. Han greide jeg ikke holde følge med.

Selv hadde jeg nok valgt 1.8T uten tvil. Men for alldel disel er behagelig å kjøre men jeg synes det ble litt gubbete. Men smaken er som baken på kvinnfolka FIN

Some people see the glass as half empty, some peole see the glass as half full, I just wonder who the hell is drinking my beer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår