Gå til innhold

1,8t vs 1.9tdi (a3)

Ranger emnet

mrE

Anbefalte innlegg

En chippet 130hk tdi vil kjøre skjorta av en 1,8t på svingete vei... Ok 1,8t er nok kjappere på 0-100 og toppfart men ved mellomaks 60-120 osv og aktiv kjøring på svingete vei er dieselen overlegen...

Finn en dieselbil og en vei, ehh bane mener jeg, så kan vi jo teste? :)

Jeg tviler fortsatt litt på at så er tilfelle, uten at jeg tror at en 18T kjører noe særlig fra en TDi heller.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he :boxing Kunne jo vært morro det!!

Ok Skal innrømme at det er overdrevet at Tdi en er overlegen, men basert på egen erfaring, hadde en 98 A4 1,8T med ca 220hk og 360NM (tok det meste som prøvde seg av andre 1,8t inkl TT225hk) Men hadde problemer med en chipet toledo 110hk når vi kjørte på snirklete veg. 130 tdi går vesentlig bedre enn denne så tipper den blir en hard nøtt å knekke :drive2

Hvis vi skal diskutere hvilken motor som er artigst å kjøre så må jeg si meg enig i at 1,8T er klart å foretrekke + har du 20 store å legge i det kan du fort leke deg med rundt 260-300hk og da er det igrunn slutt på diskusjonen yodude

(kjører du 20-30.000 i året sparer du fort 2000,- prmnd i drivstoff er min erfaring etter jeg byttet fra A4'n til A6 1,9tdi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

Forskjellene mellom TDI og 1.8T. Det som er med dieselmotorne er jo at du har bra moment fra lavt turtall. 1.8T har ikke moment for 5 øre. Det er jo derfor TDI kan holde følge såpass lenge, fordi du har en kontinuerlig moment i bånn hele veien til 5/6 gir. Men hvis en med 130 hester TDI har dratt fra en 1.8t på 225 så kan ikke han med turbobilen bruke bilen sin ordentlig. 1.8t drar fra diesel hele veien, men man kan jo ikke kjøre en turbomotor som en dieselmotor. Det er den jo ikke lagd for. Det finnes ikke moment. Legger man turtallet litt høyere og får spool-up ser du fort TDI'n i speila.

Jeg har sjøl en A3 1.8t med 250 gamp. Jeg har fortsatt til gode å bli passert av en dieselbil.

Audi A3 1.8t 97'

Lenke til kommentar
Del på andre sider