Gå til innhold

Clutchproblemer...

Ranger emnet

KennethB

Anbefalte innlegg

Siden bilen min veier ca 450-500 kg mer en orginalt, og clutch'en min er en hybrid av 700/900 og 40 serie, så har jeg et problem; møkka slurer når jeg gasser på litt! :watchout Han jeg kjøpte motor og gir av sendte med et fast svinghjul istedet for det viskose-svinghjulet jeg egentlig skal ha på M90 kassa.

Noen som har et tips til hvor og evt hvem som kan smi en cluth-kombinasjon som lugger litt bedre?

På forhånd takk.

KennethB

Nytt prosjekt på gang ganske snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hvorfor ikke legge inn Sinter-clutch-lameller på orginal-clutchen du allerede har? Clutch og Brems like ved Smartclub gjør sånnt har jeg hørt.. og den skal vel skli rett inn den.

Billig er det også...MYE billigere enn Sinter-clutch hvertfal :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke legge inn Sinter-clutch-lameller på orginal-clutchen du allerede har? Clutch og Brems like ved Smartclub gjør sånnt har jeg hørt.. og den skal vel skli rett inn den.

Billig er det også...MYE billigere enn Sinter-clutch hvertfal :)

Kan si deg en ting unge man, moterer du sinter clutch på org trykkplate! lr annen trykk plate må du legge igjen to svarte spor i hvert lys kryss en sinter clutch kan >IKKE< slures med, da brener den opp, du må brå slippe clutchen tvært! så den hugger på akslingen, d var d sinter ble laget til :) men vildu prøve me sinter be my guest men d er 1800kr rett i dass:P

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bilen min veier ca 450-500 kg mer en orginalt, og clutch'en min er en hybrid av 700/900 og 40 serie, så har jeg et problem; møkka slurer når jeg gasser på litt! :watchout Han jeg kjøpte motor og gir av sendte med et fast svinghjul istedet for det viskose-svinghjulet jeg egentlig skal ha på M90 kassa.

Noen som har et tips til hvor og evt hvem som kan smi en cluth-kombinasjon som lugger litt bedre?

På forhånd takk.

KennethB

en 850 T5R clutch er vel en bra kombinasjon på B230FK og M90`n...! passer jo rett inn på M90 kassa visst nok...

eller blir det no problemer ettersom at du har fast svinghjul? :wonder

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det blir lit kræsj med det svinghjulet... Tror jrg tralala! :bump

det var da som søren da... :) hehe

sette tilbake det orginale svinghjulet da, dobbel-masse svinghjul eller hva det nå er... men det er vel lite aktuelt... :wonder

skal vel få skifta clutch snart j å, da blir det forsterka trykkplate fra sachs samt orginal lameller... det går fint for meg, ingen sluring det, men så har da ikke j ca 500 kg med :dj rundt øra av :win klasse, kun en uslete cd-spiller som minner mest om den violin mutter`n spilte på når hu var ung, som da er noen år sia...! :)

men men... sorry :offtopic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he he he!!! Drit bra!! Den fela til mor di fikk jeg en smakebit på under 40-års laget til fatter! For 11 år sia.. Damn, det var fryktelig!!!!!!! He he he....

Fryktelig, ahoi, bare fornavnet...!! wtf?

Den fela har ENDELIG ( :pray ) pensjonert seg, etter en "knallhard" karriere innenfor fire vegger heme i stua, samt på noen uheldige bursdagsfester som ikke har blitt det samme etter violin "terroren"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider