Laaars Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 Hei! Er det noen "normale" biler som kom med små V8'ere, på rundt 1.5 - 2.0 liter? På forhånd takk! Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 Definer normal bil! De minste (av US biler) er vel Buick`s 215cid/3,5l. En må kanskje til italienske biler for å finne V8 med lite volum? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 Tja, en bil man finner på veiene i Norge eller noe sånt: :) Som er lett å få tak i iallfall. Vet du brukte 1.5 liters V8'er i Formel 1 på 60-tallet, men disse var kanskje spesiallagde for dette. Er egentlig den fysiske størrelsen på motoren og girkasse som er litt viktig. Kan ikke ha noe stort monster. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 Motoren i første ferrarien mener jeg var en 1,5L V12 på rett over 100hk... Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 hmm.. Jeg har en ford 255 (4,2) fra 81 i garasjen.. Det er ikke så mye små v8'ere som er laget, men mazda leverte jo en 1,8 v6 for en stund siden.. riktignok hverken v8, eller amcar, men det er en liten v-motor ihvertfall... Saken med så små v8'ere er at man må ha så små stempler etc, at ma egentlig ikke får en motor som er egnet til annet en grisekjøring. Ferrari har hatt mye små v12'ere, men ingen 1,5 som jeg kan huske... Men jeg er jo ingen italiener-ekspert... Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 Litt lesestoff om Simcas Vedette med sideventils V8 :) http://hometown.aol.com/mdcotton2000/SimcaVedetteAriane.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 skjønte det sånn at du egentlig ikke brydde deg om motorvolum, men heller den totale størrelsen på pakken.. har du sett på rover sin 8'er? aner egentlig ikke noe om størrelsen, men såvidt jeg vet så skal det gå an å få den forholdsvis kompakt (alt er relativt) utgangspunktet for den motoren er riktignok amerikansk, (mener rover kjøpte lisensen fra buick eller noe en gang i tiden), men jeg tror at et godt antall år med å bygge disse motorene inn i britiske biler som av natur ofte er noe små, burde gi bra sjanser. ..forutsatt at jeg ikke hvet hvor du skal stappe denne motoren da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 skjønte det sånn at du egentlig ikke brydde deg om motorvolum, men heller den totale størrelsen på pakken.. åja.... Små som i kompakte, ja... Er ikke sikker på hvem som laget motor til Lotus Espirit, men den er mer kompakt enn turbo4-syl'n deres. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2005 Jeg lurer på om det var Radical som har laget en 2.6-liters V8 basert på to Suzuki Hayabusa-maskiner? Der snakker man iallefall om lett og kompakt maskin med et helt skadd potensiale! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet Juli 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2005 Engelske Daimler hadde en 2.5 liters V8'er på 60' tallet. Mere info om Radicals 2.6 liters V8'er. http://www.radicalsportscars.com/news_folder/v8/rpa_v8/index.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Juli 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2005 Johnson og Evinrude har laget påhengere med V8 på 300 hk. Kompakte, men totakt selvfølgelig.... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2005 Takk for alle svar! Skal sjekke litt rundt. Motoren skal på et morroprosjekt jeg og noen andre har begynt å tenke litt på. Blir rørramme og glassfiberdeksler (Mye åpent). Motor plasseres bak... derfor tenkte jeg litt på de eldre Formel 1 bilene. :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 ford sin sideventils v8 på 60 hk er liten i størrelse. har sett en slik blokk en gang og den sorterer under betegnelsen gossin.... men om den er brukbar til ditt prosjekt vet jeg ikke. Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Skulle gjerne hatt litt mer effekt :D hehe... Men har tenkt litt, og motoren må plasseres annerledes. Tenkte først bak, men så kom jeg over noen tegninger og studert litt osv. Og det ser ut som det er grei plass nedi ramma... Blir en såkalt LoCost... Motoren skal nedi forran der.. eneste er kanskje høyden, at kanskje ventildeksler, og luftfilter må stikke ut av panseret. Har aldri sett noen med V8'er før, men plass blir det nok :D Noen anbefalinger til "vanlige" V8'ere da, i vanlige størrelser. Tenker ikke på 12 liters monstre osv. (Om det finnes), men noe litt mer normalt :) Hva med Chevy 302 eller 350 (Eller hva de kalles)... mye effekt i de? Tar i mot litt forslag med takk :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Jeg har nettopp sett en slik med V8 er... var litt trangt, men det går vertfall yodude Hvis du vil ha tak i eieren av denne er det nok bare å ringe Lundanes Bil i Ålesund på 70 14 78 40... :) Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg