Gå til innhold

Små V8'ere

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Skulle gjerne hatt litt mer effekt :D hehe...

Men har tenkt litt, og motoren må plasseres annerledes. Tenkte først bak, men så kom jeg over noen tegninger og studert litt osv. Og det ser ut som det er grei plass nedi ramma...

Blir en såkalt LoCost...

 

doodle_1.jpg

 

Motoren skal nedi forran der.. eneste er kanskje høyden, at kanskje ventildeksler, og luftfilter må stikke ut av panseret.

Har aldri sett noen med V8'er før, men plass blir det nok :D

 

Noen anbefalinger til "vanlige" V8'ere da, i vanlige størrelser. Tenker ikke på 12 liters monstre osv. (Om det finnes), men noe litt mer normalt :)

Hva med Chevy 302 eller 350 (Eller hva de kalles)... mye effekt i de?

 

Tar i mot litt forslag med takk :)

 

Chevy har 305 og 350, ford har 302 og 351 som "standard".

 

Ford`s motorer ser ut til å være litt lettere i orginal utførelse enn chevy`s (?)

 

Men chevy`en e kanskje hakket billigere å trimme?

Virker værtfall sånn.

 

Siden chevy ser ut til å være hakket mer utbred er det vel like greit at det blir det på deg også? Sikkert enklere å få hjelp med da :)

 

Hvor mye effekt det er i de varierer, er vel orginalt fra ca 140hk til ca 300hk/300-450+nm på en standard gasser motor. Men det er store forskjeller.

 

Jeg ble frarådet å kjøpe motor fra ca 70 til 85. Tror det var pga "ned trimming" i den tiden. Skikkelig smog motorer :p

 

Selv må si meg meget fornøyd med ford`s 302, det er en liten (men nok krefter) og høvelig lett motor, bruker ikke så mye bensin heller :D

 

Hadde vel ca 1.2 l/mil på 3000 rpm = 80 km/t. Bytte utveksling? :)

 

Hvis du trenger mål av en Ford 302 så må du bare rope :)

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du blir fornøyd med 250 hester tipper jeg en Buick/Rover alu 3,5 liter burde duge.De er små og en god del lettere enn CSB.Du får masse trimgreier til de og adaptere til alle mulige gearkasser.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250 hk originalt? Holder nok i massevis.

Takk for info...

Hvor er det greiest å få tak i motorene? Er de vanlige, eller sjeldne i Norge?

 

Hvis du trenger mål av en Ford 302 så må du bare rope :)

Hadde vært ålreit med et ca. mål mellom breieste punkter, dvs. topp til topp? Og mellom motorfester venstre og høyre side... (Regner med at det er et feste på hver side, eller fler?) :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært ålreit med et ca. mål mellom breieste punkter, dvs. topp til topp? Og mellom motorfester venstre og høyre side... (Regner med at det er et feste på hver side, eller fler?) :)

 

 

Skal ta litt mål til deg, rekker det ikke før tirsdag, men det haster vel ikke så?

 

Har hjemme lagde motor fester, men kan kanskje finne de orginale og ta ca mål.

 

Det er to motor fester.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250 hk originalt? Holder nok i massevis.

Takk for info...

Hvor er det greiest å få tak i motorene? Er de vanlige, eller sjeldne i Norge?

 

 

Hadde vært ålreit med et ca. mål mellom breieste punkter, dvs. topp til topp? Og mellom motorfester venstre og høyre side... (Regner med at det er et feste på hver side, eller fler?) :)

 

Den gir ikke 250 orginalt, snarere 150. Sats heller på BMWs 3 liters V8, så får du litt moderne stil også. Jeg vet om en slik motor til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som boost nevner leverte BMW 3.0l V8 i BMW E38 7-serie og E34 5-serie med 218hk. Også har du 2.0 V8eren som sitter i Ferrari 308-utgavene som ble levert på det italienske markedet.

 

En liten rettelse: 308 hadde 3,0 N/A v8, mens 208 hadde en 2,0 v8 med turbo, ment som hjemmemakredsmodell, pga motoravgifter etc. Begge motorene går ca like godt, og er nok et litt uøkonomisk alternativ.. Men du verden så fett det hadde vært!! :pray

 

 

 

 

Jeg ble frarådet å kjøpe motor fra ca 70 til 85. Tror det var pga "ned trimming" i den tiden. Skikkelig smog motorer :p

 

Grunnen er at 302 ho kom med rullekam og bedre injection fra 85 og utover. Den har 225 gamp standard. Ganske lett å trimme.

Ellers er de veldig nedsmogget fra tidlig 70tall ja..

 

Chevy har 305 og 350, ford har 302 og 351 som "standard".

 

Men chevy`en e kanskje hakket billigere å trimme?

Virker værtfall sånn.

 

Tjah. Bla. nevnte rullekam blir jo fort mye dyrere til chevy som ikke har det standard. Syns fordprisene er ganske bra jeg. Det jeg har kjøpt til Bigblocken min har vært billig. Ihvertfall i sammenligning med hva mine chevyfrelste venner sier de betaler.

 

Hadde vel ca 1.2 l/mil på 3000 rpm = 80 km/t. Bytte utveksling? :)

Hvorfor det? Skal du ikke akse da? :thumb

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rettelse: 308 hadde 3,0 N/A v8, mens 208 hadde en 2,0 v8 med turbo, ment som hjemmemakredsmodell, pga motoravgifter etc. Begge motorene går ca like godt, og er nok et litt uøkonomisk alternativ.. Men du verden så fett det hadde vært!! :pray

 

 

 

 

 

 

Grunnen er at 302 ho kom med rullekam og bedre injection fra 85 og utover. Den har 225 gamp standard. Ganske lett å trimme.

Ellers er de veldig nedsmogget fra tidlig 70tall ja..

 

 

 

Tjah. Bla. nevnte rullekam blir jo fort mye dyrere til chevy som ikke har det standard. Syns fordprisene er ganske bra jeg. Det jeg har kjøpt til Bigblocken min har vært billig. Ihvertfall i sammenligning med hva mine chevyfrelste venner sier de betaler.

 

 

Hvorfor det? Skal du ikke akse da? :thumb

 

Joda, men 3000 rpm i 80 blir for dyrt og bråkete.

 

2000 rpm er fint cruse turtall.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rettelse:

 

Tjah. Bla. nevnte rullekam blir jo fort mye dyrere til chevy som ikke har det standard. Syns fordprisene er ganske bra jeg.

 

 

Har ikke Chevy rullekam standard??? :nono: :shake :shake

 

Kom vel i 85 eller 86 det mener jeg.

 

 

Det kan vel nevnes at 351 Ford er tyngre enn Chevy 350 :disco

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevy har 305 og 350, ford har 302 og 351 som "standard".

 

Ford`s motorer ser ut til å være litt lettere i orginal utførelse enn chevy`s (?)

 

Men chevy`en e kanskje hakket billigere å trimme?

Virker værtfall sånn.

 

Siden chevy ser ut til å være hakket mer utbred er det vel like greit at det blir det på deg også? Sikkert enklere å få hjelp med da :)

 

Hvor mye effekt det er i de varierer, er vel orginalt fra ca 140hk til ca 300hk/300-450+nm på en standard gasser motor. Men det er store forskjeller.

 

Jeg ble frarådet å kjøpe motor fra ca 70 til 85. Tror det var pga "ned trimming" i den tiden. Skikkelig smog motorer :p

 

Selv må si meg meget fornøyd med ford`s 302, det er en liten (men nok krefter) og høvelig lett motor, bruker ikke så mye bensin heller :D

 

Hadde vel ca 1.2 l/mil på 3000 rpm = 80 km/t. Bytte utveksling? :)

 

Hvis du trenger mål av en Ford 302 så må du bare rope :)

 

 

Chevy har også 302, og det er en skikkelig motor, laget for Trans Am serien i 67-69.

 

Ikke kjøp motor fra 70-75?, få fatt i en 70 71 350 LT1 motor og hiv det nedi så blir det vel mer en ok det.. Eller ring Bill Mitchell og kjøp en hel aluminiums small block som er stroket til 427/ev 454.

 

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår