Gå til innhold

Taverin: Nissan Sunny N14 - Min Nissan Sunny N14

Ranger emnet

Taviren

Anbefalte innlegg

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Er enda ikke kommet meg hjem. Men er på god vei :P

Sitter i Bodø for tiden og klekker ut planer. Vil begynne å lakkere rundt omkring på bilen, men vil lære litt først. Trur jeg skal legge styling deler nederst på prioriteringslista. Foreløpig i allefall. Kommer til å ta den del bilder når jeg kommer meg hjemover. Fjerner vel hengerfeste i første omgang. Skifter bremser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noe luftfilter oppsett for N14.. Unntatt GTI-R. Eller må man bare prøve seg fram og leite litt etter rør og diverse slanger? Det ligger jo et plastrør fra før av ut mot venstre frontlykt, så det vil jo si at motoren allerede får ganske godt med kaldluft. Er det kanskje da nok å bare kjøpe et innsatsfilter? Ser jo selvfølgelig bedre ut med alu rør og noen blåe gummi slanger her og der, men har liksom ikke sett noen oversikt over sånt. Hvor er det best utvalg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laga en liten plan over hva jeg tenker jeg kan komme til å gjøre med bilen etterhvert som økonomien strekker til:

Planer:

Fjerne hengerfeste

Lakkere lister utvendig

Lakkere front- og bakfanger

Lakkere i motorrom

Rette opp høyre forskjerm og lakkere den (krasja i vinter) :yodude

Reparere Pioneer spiller

2 stk. nye bakdekk (bare en nødvendighet)

Aluminiumsfelger (215 40/R16)

Skifte bremseklosser

Nye dempere foran

Senkefjærer (H&R)

Skifte/sparkle grillen foran

Montere KN eller annet effektfilter (Leter etter oppsett)

Skifte endestuss og sjekke lekasjer

Lakkere interiør på nytt

Skifte girkule

Reparere elektronikk i førerdør

Vinyl oppe i frontute

Vinyl oppe i bakrute (Fjerne pioneer driten)

Vinyl på siden av bilen (NISMO)

GTI-R panser

Sotede sideruter

Rullegardin i bakrute

Stabstag i motorrom

Frontlyktespoilere

Nye foringer i dempere

Nye høytalere foran

Ny forsterker til sub

Lage ny kasse til sub

Montere nytt ratt

Short-shift gir

Nye pærer i instrumentpanelet

Skifte eksosmanifold

Montere DTM Corner Splitters

Laguna frontleppe (må ha det :P)

Lakkere Skiltholder bak

Er vel endel ting der som ikke blir gjort, men vi får se hva som skjer.. Skal i allefall ta en god del bilder sånn at dere alle får være med på moroa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått pm av WhipeOut?? ang. panser??

pipercross lager filter til sunnyen, samma gjør nokk K&N, bare å gå ionn på hjemmesidene dems...eller så bare lager du deg en overgang og kjøper et universalfilter...d skal jeg gjøre nå...

Tja, han sa at det va bulk på panseret og at jeg måtte skjære ut scoopene.. Det gidder jeg ikke ass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skaffa meg vinterbil... Den holder i allefall til juni neste år. Da er det EU kontroll, og den vestår jeg neppe!. heh

Her har du bilen:

ToyotaCamry003.jpg

Kommer ikke til å gjøre en dritt med bilen.. Hvis jeg ikke river av bakpotta eller no da, men ellers er det lite vits i og med at bilen er så falleferdig...

Opprinnelig skrevet av Spiffy

fått pm av WhipeOut?? ang. panser??

pipercross lager filter til sunnyen, samma gjør nokk K&N, bare å gå ionn på hjemmesidene dems...eller så bare lager du deg en overgang og kjøper et universalfilter...d skal jeg gjøre nå...

"Skal sjekke ut de KN rør greiene på Sunnyen.. Takk for tipset"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, var dårlig der.. Men hvor finner jeg diverse rør. Alumuniumsrør til å bruke for å få et universalfilter ut på kanten av motorrommet slik at det får kaldluft? :???:

du kan ikke bare lede kaldlufta inn til filteret da??

har sett diverse rør og bends men husker ikke hvor...

Nissan Sunny GTI 16v

NCCN.no(Nissan Car Club Norway)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaahh.....denn typen, var d jeg trudde jeg og...

vil nokk tru du merker forskjell selv om du bare bytter innsatsfilter, dem er jo tross alt lagd for å slippe igjennom mer luft, filtera er jo lagd av d samma som de åpne/koniske/runde etc ;) så de blir bare hindra av den originale utforminga på innsugs-systemet...d du kan gjøre er å lage no slanger som går fra fronten av fangern f.eks. å rett på innsugs-slangen, da vil motorn få mer luft jo fortere du kjører, vil og få kaldere luft!(tror jeg, bare min teori) er jo ikke skadelig å gjøre et forsøk..

hvem som er best av greenfilter og K&N? derom strides de lærde, jeg har bare sett K&N i "action", fikk demonstrert forskjellen mellom et K&N filter og et standard papir/papp filter, var en sinnsyk forskjell på mengden luft dem slapp igjennom, men mellom de seriøse så er d vel kansje bare navnet du betaler for... :wonder

Nissan Sunny GTI 16v

NCCN.no(Nissan Car Club Norway)

Lenke til kommentar
Del på andre sider