Gå til innhold

Turbo vifte bladene er trege!! Noen som vet?

Ranger emnet

chef

Anbefalte innlegg

For å være ærlig.. så finner jeg ikke en eneste side som er negativ til BB turboer.. virker heller som det er den veien d går

Mvh

Kulelager gir litt bedre spool, men på full fart er det mere motstand i kulelageret enn i fullflytende glidelager. Det og prisen er iallefall to negative sider ved BB.

Det som gir den største økningen i spool på en gt-bb turbo er turbin- og impeller utformingen i forhold til de gamle t-seriene, ikke kulelagrene.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulelager gir litt bedre spool, men på full fart er det mere motstand i kulelageret enn i fullflytende glidelager. Det og prisen er iallefall to negative sider ved BB.

Det som gir den største økningen i spool på en gt-bb turbo er turbin- og impeller utformingen i forhold til de gamle t-seriene, ikke kulelagrene.

Siden jeg skal opp på 1.7-1.8 i ladetrykk er BB ett bedre valg for meg egentlig. Disse har bedre levetid på så "høye" ladetrykk ifølge de som har prøvd d meste.. Da blir prisen rimelig igjen mot å bytte turboer flere ganger

Men for all del.. en turbo uten BB er sikkert bra for de fleste..

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine vifteblader er trege som fy.. Det er en nyoverhalt turbo med viskoselager. Men den står uten olje i. Det er vel derfor de er trege? Kulelagret turbo vil vel snurre lettere en dette?

Det er fullflytende lager med store klaringer som er helt avhengige av trykk for å funke. Når du får oljetrykk i dem så skal det nok gli greit...

Min var treig og gikk nesten ikke en runde en gang før den stoppa... Nå spinner den sikkert 50 runder før den stopper og jeg bruker fingeren.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider