Gå til innhold

momo: Nissan 200SX S13 - momo's drift S13 prosjekt....?

Ranger emnet


momo

Anbefalte innlegg

R33_GTR_LM003.jpg

dette er på R33 GTRen min da, og er nok litt overkill for folk flest ja.

 

Jeg har et coilover kit til S13 som jeg tar 10.995,- ink mva for som kan justeres i 12 hakk. Det eneste jeg har gjort med understelle på min R33 GTS Drifte bil er storebroren til dette kite med ellers standar foringer og krengnins stag, foran jeg har satt på Cusco Pilloball Tension Rod, dette funker sinsykt bra på min bil, eneste jeg skal gjøre nå er å fjerne Hicasen med et kit med uniball stag fra Cusco. denne sladder fint gjennom hele langsvingen med kun 250hk selv med 275/35-17 dekk :D men skal skifte til 215/45-17 for å få ennå litt mindre feste.

 

de viktigste tingene er coiloverkit og sperre, jeg kjører med sperre ala ESAB (sveiset) nå, dette funker også helt fint og var gratis å få fikset hehe, har ordlig diff også men fikk en feil del like før gatebil så da ble det bare sånn.

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er en 200sx med skyline motor til salgs her i traktene.. kan sikkert formidle kontakt om det er ønskelig. bilen er stylet, meget pen, og skikkelig bygd!

 

Hvor mye sånn ca har han tenkt å er det skilter på den? *regner ikke med det siden det er storebror motor i den.* Om den er stylet og skikkelig bygd så høres det ut som den er utenfor min prisklasse.

 

Med utgangspunkt i at du kjøper en orginal bil ville jeg vært forsiktig med motortrim dersom du har et budsjett på 60k. Start med eksos (grenrør, elbow, downpipe og cat-back) og luftfilter. Deretter kan du spandere en IC og oljekjølere (viktig!). Da bør du runde 200hk. Kan nok være lurt å spandere bensinpumpe og regulator også. Gjør du dette har du en driftssikker bil med helt ok effekt. Langsvingen på Rudskogen er ingen målestokk da denne omtrent er den eneste av sitt slag, og en sving som krever mer effekt enn kjøreferdigheter...

 

Det som er viktig er understell. Du trenger ikke coilovers til 20k. Det holder helt fint med et langt billigere sett. Apex eller D2 er utmerket. Prøv 8kg fjærer foran og 6kg bak. Jeg har selv det billigste settet til Tanabe med disse fjærene og det er mer enn bra nok. Den største forskjellen fra de dyre settene er justeringsmulighetene, men inntil du har dekkspons så du kan kjøre nye dekk av ett merke hele tiden, så har det ingen hensikt å justere noe på understellet. Balansen i bilen vil påvirkes langt mer av dekkene du kjører på enn hvor du har stilt demperene...

 

Foringer er også et must. Ikke alle, men i første omgang de fire som holder bakstillingen på plass. Dersom resten av foringene er ok er det ikke noe must å bytte disse. Poenget er at inntil du er supersjafør så vil du ha en bil som tilgir noen småfeil her og der. Det gjør ikke en bil med uniballs i hele hjulopphenget...

 

Krengingsstag bak må du ha. Det er mye viktigere enn pyntestagene mellom tårna...

 

Shortshift ser jeg ikke noe poeng med. Bruk de 1200 til oljekjølere...

 

Lykke til :)

 

Takk for meget bra svar :pray

Er moro at så mange har lignende prosjekt, da kan man jo dele litt erfaring etterhvert :win:

 

Oljekjøler står høyt på lista ja, og har funnet meg et greit Coilover system (apex) til ca 6000kr + norsk moms og frakt. Har tenkt å bestille alt fra apex i en sending så får jeg regne på hva som lønner seg å kjøpe hvor.

Gidder ikke finregne på det før bilen er i land.

 

dette er på R33 GTRen min da, og er nok litt overkill for folk flest ja.

 

Jeg har et coilover kit til S13 som jeg tar 10.995,- ink mva for som kan justeres i 12 hakk. Det eneste jeg har gjort med understelle på min R33 GTS Drifte bil er storebroren til dette kite med ellers standar foringer og krengnins stag, foran jeg har satt på Cusco Pilloball Tension Rod, dette funker sinsykt bra på min bil, eneste jeg skal gjøre nå er å fjerne Hicasen med et kit med uniball stag fra Cusco. denne sladder fint gjennom hele langsvingen med kun 250hk selv med 275/35-17 dekk :D men skal skifte til 215/45-17 for å få ennå litt mindre feste.

 

de viktigste tingene er coiloverkit og sperre, jeg kjører med sperre ala ESAB (sveiset) nå, dette funker også helt fint og var gratis å få fikset hehe, har ordlig diff også men fikk en feil del like før gatebil så da ble det bare sånn.

 

Litt overkill ja, så fett ut det der.

Coilover kitet ditt vurderes :)

Har jo sett at driftebilen din funker meget bra :win

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye sånn ca har han tenkt å er det skilter på den? *regner ikke med det siden det er storebror motor i den.* Om den er stylet og skikkelig bygd så høres det ut som den er utenfor min prisklasse.

 

 

 

http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.php?t=15150

 

driver visst å får skilter på den i disse dager.. ser han har tenkt seg 170k for den. det var kanskje litt mye, men d går jo an å slenge inn et bud! meget pen bil ihvertfall, med det meste av det beste.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da ses vi kanskje på banen til neste år da :win:

 

Om det blir S13 på meg blir det null motortrim bare eks anlegg og filter og kanskje intercooler, alt vil gå med på lsd og coilover rive ut innmat og stoler bur.

Da har jeg budsjettdrifter.

 

du MÅ også ha bensin pumpe, anbefalles Bensin tryks reg. da kan du ettervært kjøpe Boost Controller. Dyser og Apexi Power FC. burde å få til alt dette for ca 10k,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
du _MÅ_ ha oljekjøler og Radiator+vifter med en gang. hvis ikke så ber du om rådebank og annet faenskap.

 

Jaha? jeg har kjørt uten begge deler i hele år, uten hverken rådebank eller koking. Kokte en gang på Gatebil i Juli, etter at jeg hadde tatt piruetter osv - utenom det har den aldri rikket seg fra midten.

 

Kommer såklart an på hva slags olje man bruker også.

 

Og man kan ikke akkurat si at jeg ikke har brukt bilen hardt...

 

 

Men det er jo helt klart kjekt å ha...

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en bra 1990 mod 200sx fra Tyskland for 3 uker siden . 3500 kr!! 99% rusttfri. Med bytting av lagre i motor blir dette en bra bil for Rudskogen . Planen er å være klar til våren med den. Samler deler nå men har endel mindre budsjett enn deg :)

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir originalmotoren :)

3500! dæven. Tror jeg får titte litt i tyskboka mi igjen :D

 

Kjøpte på Ebay . Ligger flere der for en grei pris i perioder.

 

(bastlerfahrzeug=gjør det selv/hobby/mekkebil uten Tüv godkjenning som regel)

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår