Gå til innhold

Posten om min 240 :)

Ranger emnet

Channah

Anbefalte innlegg

• Svar 782
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

idag ble gamle motoren og girkasse plukket ut.!

turbo motoren er klar for innsetting. :) blokka er malt i orginal rod motorfarge, fordeler fra k motor og fordeler aksling er på plass. simringer og tettninger og innsugspakning er skiftet. reg.reima jeg fikk var feil og strammehjulet hadde de ikke sendt med så det måtte de sende på nytt. :/

i morgen står vask av motorrom på planen..

torsdag skal ft´n på plass, og ledningsnett, eksos og bensin pumpe skal på til helgen.

begynner å se lyset i tunnelen nå. ;)

her kommer noen bilder fra idag..

beklager den dårlige kvaliteten på bildene.. måtte ta de med tlf..

Foto99.jpg

Foto103.jpg

Foto104.jpg

Foto86.jpg

:)

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er utrolig tøft...har ikke ord jeg, jente som bygger 240 Turbo...skulle definitivt vært flere av dem!!!! Men..kamerat av meg har handla en del hos han Iglebæk, er en del surr med leveranser etc. , så vil vel ikke anbefale han for framtida...kjedelig å vente 3mnd. for å få rette delen;)

Lykke til videre med bilen, detta blir knall!:D

Fast, faster, to fast, DEAD!

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut med kassa? offor det? ska du bytte den ut?

Hva hadde du for slags kasse å hvilken bytter du til?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut med kassa? offor det? ska du bytte den ut?

Hva hadde du for slags kasse å hvilken bytter du til?

orginal kasse som satt der.. m47.. den holdt visst ikke har jeg fått hørt.. så jeg skal sette i en overdrive kasse til jeg får satt i m47 fra nyere 740.. den skal visst væra sterkere enn od´n og min m47 kasse.. er egentlig ikke 100% sikker på dette..

noen som vet dette sikkert?

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orginal kasse som satt der.. m47.. den holdt visst ikke har jeg fått hørt.. så jeg skal sette i en overdrive kasse til jeg får satt i m47 fra nyere 740.. den skal visst væra sterkere enn od´n og min m47 kasse.. er egentlig ikke 100% sikker på dette..

noen som vet dette sikkert?

Od'n er sterk, men ikke sterk nok...veit ikke åssen kjørestil du har, men en OD kasse vil ikke kunne tåle mye med mye hardkjøring. veit ikke om du er den som børner å breier møe.

Har aldri hørt om at 740s m47 er sterkere en 240s m47....ska du sette i en 740 m47, ville jeg ligså godt satt i en m90 eventuelt getrag...

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Od'n er sterk, men ikke sterk nok...veit ikke åssen kjørestil du har, men en OD kasse vil ikke kunne tåle mye med mye hardkjøring. veit ikke om du er den som børner å breier møe.

Har aldri hørt om at 740s m47 er sterkere en 240s m47....ska du sette i en 740 m47, ville jeg ligså godt satt i en m90 eventuelt getrag...

ikke alle som har råd til motor og girkasse på en gang vettu.. hadde jeg hatt penger hadde jeg nok gjort d men..

han jeg kjøpte motoren av har drevet med volvo i mange år.. å bygge volvo er noe han virkelig kan og har mye erfaring med. han har vel prøvd d meste tror jeg, så jeg må si at jeg tror på d han sier.. og d var han som sa at nyere m47 var sterkere enn min fra 86..

noen som kan bekrefte dette?

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er jo ikke heelt like, så mye mulig det

blir nok så jeg skal kjøre med kassa som satt orginalt en stund..

får ikke tatt i mellomaksling til overdriven.. :/'

Ryker den så har jeg snart nyere m47 kasse som sitter i en chippet 740 tic..

Den har nå holdt hittil den..

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider