Gå til innhold

Posten om min 240 :)

Ranger emnet

Channah

Anbefalte innlegg

tror ikke akurat merket på skokremen re det som har mest å si;) poenget er at den må være sort..

men faen channa! det er så nydelig å se flickor som kan bil! må si jeg begynner å bli imponert! er vel 3 "volvotøs" her nå!(og jeg er ikke et av de hammer ) skifta du kassen og?

Takk. =)

skifta ikke kasse nei, men skal nok gjøre en gang. skal kjøre med orginal kassa så lenge.

var kiwi ja, men d spiller ikke noen rolle bare den er sort.

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 782
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fått alt i orden? cheers

jepp. :) alt er i orden d nå.

eneste som er problemet er at den ikke er helt villig til å starte når d er kaldt ute. eller.. den starter med en gang når d er minus grader, men når d blir mildt så vil den ikke.. må starte den 5-6 ganger før den går. nytter ikke å gi gass heller, for da stopper den.

noen som vet va dette kan være?

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. :) alt er i orden d nå.

eneste som er problemet er at den ikke er helt villig til å starte når d er kaldt ute. eller.. den starter med en gang når d er minus grader, men når d blir mildt så vil den ikke.. må starte den 5-6 ganger før den går. nytter ikke å gi gass heller, for da stopper den.

noen som vet va dette kan være?

d e jo bra:P

jeg hadde også problem med at den ble tungstarta, men da når den var kald.. såe jeg koblet en bryter på kaldstart-dysa.. har ikke hadd særlig problem etter det:P men jeg har bare en B23E motor da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d e jo bra:P

jeg hadde også problem med at den ble tungstarta, men da når den var kald.. såe jeg koblet en bryter på kaldstart-dysa.. har ikke hadd særlig problem etter det:P men jeg har bare en B23E motor da;)

kaldstarten virker tydeligvis bra, men det virker som om den ikke får nok bensin når d er rundt 0-2 varme ute. er en rosa ledning fra hjernen som kanskje skal væra koblet starteren da, men d var ikke sikkert den hadde noe betydnig. kan d være noe med den da?

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaldstarten virker tydeligvis bra, men det virker som om den ikke får nok bensin når d er rundt 0-2 varme ute. er en rosa ledning fra hjernen som kanskje skal væra koblet starteren da, men d var ikke sikkert den hadde noe betydnig. kan d være noe med den da?

kan ha noe med at pumpa ikke går skikkeli før motoren er i gang?

jeg har et rele pumpene, men koblet det litt om slik at pumpene går hele tiden når jeg slår på tenningen på hakk 2.. da bygges jo bensintrykket litt opp før jeg starter motoren;) kan ha noe med det!?! er sikkert noen som kommer med bedre kommenterer her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ha noe med at pumpa ikke går skikkeli før motoren er i gang?

jeg har et rele pumpene, men koblet det litt om slik at pumpene går hele tiden når jeg slår på tenningen på hakk 2.. da bygges jo bensintrykket litt opp før jeg starter motoren;) kan ha noe med det!?! er sikkert noen som kommer med bedre kommenterer her;)

bensinpumpa mi går når jeg slår på tenning, så jeg vet ikke jeg.

får se om noen andre har noen ideer. :)

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den starte fint enten når det er kaldere eller når motoren er varm? Sjekk dessa to tempsensorene som gir beskjed til hjernen om utetemperatur og motortemperatur. Det er motstander som varierer med temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har bilen min slått seg helt vrang.!

var omtrent helt umulig starte den idag tidlig.

var ca -2 grader ute idag. bukte over 5 minutter på å få den til å gå, pluss at den måtte gå et halvt minutt uten at jeg rørte gassen, for da stoppet den.

fikk ringt han jeg kjøpte motoren av idag, og han sa d hørtes ut som om kaldstarten ikke var koblet på. en rosa ledning fra hjernen som skulle kobles på en ledning på venstreside av midt konsollen. da vi fikk gjort dette, ble d værre enn noen gang. da gikk starteren hele tiden.

så på lørdag skal bilen til vestlandet til han som jeg kjøpte motoren av.

han skal gjøre om hele ledningsnettet for meg. koster dyrt, men verdt d bare bilen blir i orden. så da får vi se om d blir bedre. :)

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at det skulle være sånn da!

Ikke vært billigere å fått noen i nærheten til å se på den?

joda, er nok d..

men nå vil jeg at d skal bli skikkelig i orden,

og han på vestlandet vet jeg får d til. han har drevet med volvo i fler år.

orker ikke mer tull nå.

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider