Gå til innhold

Posten om min 240 :)

Ranger emnet


Channah

Anbefalte innlegg

Hei !

Det er en ting som plager meg ved denne oljefilterdiskusjonen. Greier du å skru av oljefilteret i den posisjonen det står idag? Vet du hva de slangene er som går inn på ojlefilterholderen.....det er vannkjøling av oljen! Hvis du ikke greier å få skrudd av oljefilteret iden posisjonen det står idag, har den som sveiset eksosrøret bommet med jobben. Det skal være mulig å bytte oljefilter, UTEN å flytte på andre deler.... En annen ting som jeg ser ut av bildet, er det at du må finne deg en liten rørbit og en skru og skru fast støttestaget til oljefilterholderen. Tidligere har det vært på motorfestet til 940'n. Er ikke helt sikker på om du har kon på eksosen din ut av turboen. Men det du også bør tenke på, er å få lage deg et feste ifra eksosen og bort i motor/girkasse. Du husker sikkert hvordan det var før? For det som skjer, er at dette vil skru seg opp med tid...

PS..Hvor er lamda'en festet?

 

Beachee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 782
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei !

Det er en ting som plager meg ved denne oljefilterdiskusjonen. Greier du å skru av oljefilteret i den posisjonen det står idag? Vet du hva de slangene er som går inn på ojlefilterholderen.....det er vannkjøling av oljen! Hvis du ikke greier å få skrudd av oljefilteret iden posisjonen det står idag, har den som sveiset eksosrøret bommet med jobben. Det skal være mulig å bytte oljefilter, UTEN å flytte på andre deler.... En annen ting som jeg ser ut av bildet, er det at du må finne deg en liten rørbit og en skru og skru fast støttestaget til oljefilterholderen. Tidligere har det vært på motorfestet til 940'n. Er ikke helt sikker på om du har kon på eksosen din ut av turboen. Men det du også bør tenke på, er å få lage deg et feste ifra eksosen og bort i motor/girkasse. Du husker sikkert hvordan det var før? For det som skjer, er at dette vil skru seg opp med tid...

PS..Hvor er lamda'en festet?

 

Beachee

 

har d feste liggende, skulle hatt d på snart.

vi visste ikke hvordan vi skulle kappe å sveise d anlegget, så da ble d på denne måten.

vi skal med tiden ordne på d slik at vi kan ta ut filteret, men d blir ikke enda.

jt anlegget er jo håpløst for d passer jo ikke på en flekk. så d må noe mer ombygging til da..

lambdan er festet oppe ved torpedoveggen...

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har Channah!

Skulle ønske kjerringa hadde like stor entusiasme for Volvo som deg.

 

Hva er fargekoden på bilen din? Har med tid og stunder tenkt å lakke opp igjen min 87mod. 240, og liker den fargen der.

 

mvh.

Kalle240

 

hei, hei. =)

Takk for d.

Lakkoden min er 214.

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin volvo du har Channah, og artig at du satser såpass på den :)

 

Får ikke til litt film da så vi får se og høre bilen din :)

 

takk for d. =)

har nok tenkt på d skjønner du.. :)

må prøve å få til d da. ;)

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for d. =)

har nok tenkt på d skjønner du.. :)

må prøve å få til d da. ;)

 

 

Hvilket sted har du tenkt å legge ut gooooooo lyden av 240.... og jeg synes fortsatt du skal flytte olje filteret ditt, bare sånn at du ikke skader motoren,,,,,....

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har d feste liggende, skulle hatt d på snart.

vi visste ikke hvordan vi skulle kappe å sveise d anlegget, så da ble d på denne måten.

vi skal med tiden ordne på d slik at vi kan ta ut filteret, men d blir ikke enda.

jt anlegget er jo håpløst for d passer jo ikke på en flekk. så d må noe mer ombygging til da..

lambdan er festet oppe ved torpedoveggen...

 

Det festet på eksosen må du lage. Du kan ikke bruke det som stod der. Ser på bildet under bilen at du har brukt de orginale gummifestene som fulgte med JT anlegget. Du kan bare kjøpe deg noen nye krafigere fester. De festene som følger med på JT anlegget holder ikke lenge. Er det gjordt noen med motoren? Ny chip? Det er den orginale turbo'n som står på? Ang. eksosrøret, så ser det ut til at dere burde ha kappet lengere bak, slik at S-formen ligger mer fremover. Da går det greit å skru av filteret.

 

Beachee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det festet på eksosen må du lage. Du kan ikke bruke det som stod der. Ser på bildet under bilen at du har brukt de orginale gummifestene som fulgte med JT anlegget. Du kan bare kjøpe deg noen nye krafigere fester. De festene som følger med på JT anlegget holder ikke lenge. Er det gjordt noen med motoren? Ny chip? Det er den orginale turbo'n som står på? Ang. eksosrøret, så ser det ut til at dere burde ha kappet lengere bak, slik at S-formen ligger mer fremover. Da går det greit å skru av filteret.

 

Beachee

 

vi har modifisert d feste sm satt der slik at d passer.

må få tak i nye gummifester ja, for de er allerede gått..

er ikke gjort noe med motoren nei.. blir chip og kanskje ny turbo til neste sommer. :)

jeg spurte her på forumet hvordan vi skulle kappe d, og hvor, men fikk aldri noe klokt svar.. d er ikke så lett å gjøre noe en ikke har peil på..

men er enig i at d må gjøres noe ja..

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har modifisert d feste sm satt der slik at d passer.

må få tak i nye gummifester ja, for de er allerede gått..

er ikke gjort noe med motoren nei.. blir chip og kanskje ny turbo til neste sommer. :)

jeg spurte her på forumet hvordan vi skulle kappe d, og hvor, men fikk aldri noe klokt svar.. d er ikke så lett å gjøre noe en ikke har peil på..

men er enig i at d må gjøres noe ja..

 

Jaja, du har vel en hvis peiling på hvordan det skal være utformet nå? Jeg kommenterte for tid tilbake hvordan 3"JT skulle kappes for å få en mer riktig passform.....Men fremrøret må omarbeides uannsett, når det gjelder B230fk/ft i 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, det er stilig når folk tør å satse litt på å modifisere litt bil og slikt.

 

Det er bra syns jeg, uansett hvem som holder på.

 

Har du prøvd å kjøre på bane enda da? Eller har du ikke blitt så bitt av "bassillen" enda?

 

Uansett så er det morro å kjøre på bane for morro skyld. :) Anbefales

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, det er stilig når folk tør å satse litt på å modifisere litt bil og slikt.

 

Det er bra syns jeg, uansett hvem som holder på.

 

Har du prøvd å kjøre på bane enda da? Eller har du ikke blitt så bitt av "bassillen" enda?

 

Uansett så er det morro å kjøre på bane for morro skyld. :) Anbefales

 

Har hørt visse rykter om at Channah skal prøve tic'en på Våler i mai. cheers

Kan skrive under på at bilen er meget strøken og går bra :P hehe

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår